31.08.2015 - 20:21

ANNA BLIR STERK


Selv om det enda er en liten stund til jeg reiser til Portugal med kjæresten min på surfecamp, har spenningen allerede bygd seg opp mellom oss på hvem som blir den første til å få til å stå på brettet. Jeg er nemlig sammen med konkurranseinstinkt i kjøtt og blod, mens jeg selv egentlig gir helt faen i slikt. Men denne gangen - har jeg blitt revet med, og skal være den første til å klare å stå på brettet. Men en kompis fortalte meg at det er vanskeligere med lange ben!!!!! Så her må noe drastisk til. Derfor skal jeg trene meg opp i en liten måned nå. Medlemsskapet på treningssenteret skal bli flittig brukt, for disse to pipestilkene av noen bein skal få kjørt seg! Jeg skal bli sterk!!!! Så i dag var det rett på trening etterfulgt av sushilunsj..

Men jeg skal jo være såppas selvkritisk at det er en god sjanse for at jeg ikke blir så sterk likevell. Å trene er så forbanna vondt og kjedelig, så det spørs om jeg etterhvert tar nederlaget i forskudd. Jeg mener - har jeg og mine sushi-lår noe å stille opp mot to sterke fotballbein?!

Så, er sushi og pizza muskelmat? Surfemat? Og har dere noen tips til øvelser som kommer bra med til surfing??? Og kjæresten min - leser du dette, GAME ON!






Lisa

Surfing handler heldigvis ikke bare om hvor sterk man er i bena, er veldig svak der selv men surfer ofte! Du bør heller trene armene, for du kommer til å padle myye for å komme deg opp på brettet, og det er helt latterlig tungt i lengden:) og hvis du har dårlig balanse bør du trene den litt også!:)
URL:

31.08.2015// 20:43



hvor er hettejakka fra?
URL:

31.08.2015// 20:44



annais

Anonym: den er fra HM manneavdeling:)
URL: http://annais.blogg.no/

31.08.2015// 20:45



annais

Lisa: wow, takk for tipset - det visste jeg ikke :D
URL: http://annais.blogg.no/

31.08.2015// 20:46



Ida

Haha, du er vel søt!

Jeg tror ærlig talt ikke lange ben har noe å si når det kommer til surfing. Det er først og fremst balansen og teknikken det handler om. Jeg surfet på Hawaii og er 1.80 høy og syltynn, og klarte å stå på brettet med en gang, selv om mine kortere venninner ikke klarte det, så du har god sjanse til tross for langbeina 😄🌴
URL:

31.08.2015// 20:50



Kristine

hvor spiste du sushi? så sinnsykt godt ut!
URL:

31.08.2015// 21:10



Stine

Du må trene armer!! Du bruker mye muskler i armene når du padler for å ta en bølge. Det er minst like viktig! Du trenger også masse mat, for du bruker korppen på en helt annen måte en vanlig :D
URL:

31.08.2015// 21:18



Trude

Hei! Jeg surfer, og det er armene det går mest på. Men ikke for å dra deg opp på brettet med armene som en anen sier her, men padlingen! Du må padle i ei faderlig fart for å få tatt en bølge (hvis ikke blir du bare smasha), så der må du være sterk.

Men du tar vel level 1? Da surfer dere mest i whitewater, altså når bølgen har brutt. Da er det lettere å padle så da kan du fokusere mest på å komme deg opp på selve brettet. Men ute i det blå - da er det padlingen det går mest på! Lykke til! :D

Og jeg er 1,78 og bena er ingen problem for meg? :)
URL:

31.08.2015// 21:42



Som sagt over her er det armer man blir mest sliten av å bruke. Man padler ekstremt mye med armene!! Prøv å ligg flat på gulvet og hoppe på føttene raskest mulig- eneste som hjelper.
URL:

01.09.2015// 00:53



Har ingenting med hvor lange ben du har. Jeg er ca like høy som deg, med lange ben og klarte å stå på første forsøk(med litt hjelp av surfelærer da). Må heller ikke være sykt sterk i armene som de andre sier over her. Jeg var i crappy form og klarte det fint :-) Har heller ikke så fantastisk god balanse!
URL:

01.09.2015// 10:17



LIZA

Hei Anna ! Hva liker du mer? Oslo eller Trondheim? Og hvorfor?:)
URL:

01.09.2015// 11:10



Tren mye skulder, rygg og armer! Er som de over her sier; det er padlingen som er tyngst. Har du først kommet opp på brettet, så er det bare å chille (siden dere får de store brettene i starten). Teknikk for hvordan dere skal komme dere opp får dere tørrtrene masse på, er egentlig bare en push up-til sidelengs stående. Du må jo stå med bøyde ben, så skader ikke å trene knebøy og andre benøvelser + balanse heller!

Et tips for å komme opp på brettet er å telle til 3 fra du kjenner bølgen treffer tærne dine til du hopper opp! Blikket frem hele tiden, brede ben og lavt tyngdepunkt, så går det bra:)

Lykke til!
URL:

01.09.2015// 14:25



Silje

Hvordan kan noen som helst egentlig vite om det er lettest å surfe med korte eller lange ben?
URL:

01.09.2015// 18:22



sandra

Er du virkelig så pen når du trener? Håper iallefall at dette er FØR du trente, hvis ikke er du så heldig haha!! Jeg ser ut som et vrak etter en tung treningsøkt...
URL:

02.09.2015// 18:36



annais

sandra: haha søta! dette bildet er tatt før jeg trener ja, hehe..
URL: http://annais.blogg.no/

03.09.2015// 18:11



Synne

Hei! Jeg har en super øvelse som vi brukte da vi skulle lære oss å surfe på Bali :) skal prøve å forklare så godt jeg kan.. Du ligger på magen på en matte med den ene foten inni TRX'en/slyngen (tau som henger fra taket). Så later du som du ligger på surfebrettet, og padler litt med armene før du skyver deg med armene opp i stående surfeposisjon. Da er det den foten som ikke er inni TRX'en som er fremst. Du finner bare ut hvilken fot du er mest komfortabel med å ha fremst (venstre mest vanlig). Deretter hopper du ned igjen på magen og gjør det igjen :) blir nesten som en burpee på en fot. Her får du trent både teknikk og balanse :)
URL:

12.09.2015// 08:50



annais

Synne: oooo, TUSEN takk!!!!:D<3
URL: http://annais.blogg.no/

12.09.2015// 11:42

hits