hits

ANNA BLIR STERK

Selv om det enda er en liten stund til jeg reiser til Portugal med kjresten min p surfecamp, har spenningen allerede bygd seg opp mellom oss p hvem som blir den frste til f til st p brettet. Jeg er nemlig sammen med konkurranseinstinkt i kjtt og blod, mens jeg selv egentlig gir helt faen i slikt. Men denne gangen - har jeg blitt revet med, og skal vre den frste til klare st p brettet. Men en kompis fortalte meg at det er vanskeligere med lange ben!!!!! S her m noe drastisk til. Derfor skal jeg trene meg opp i en liten mned n. Medlemsskapet p treningssenteret skal bli flittig brukt, for disse to pipestilkene av noen bein skal f kjrt seg! Jeg skal bli sterk!!!! S i dag var det rett p trening etterfulgt av sushilunsj..

Men jeg skal jo vre sppas selvkritisk at det er en god sjanse for at jeg ikke blir s sterk likevell. trene er s forbanna vondt og kjedelig, s det sprs om jeg etterhvert tar nederlaget i forskudd. Jeg mener - har jeg og mine sushi-lr noe stille opp mot to sterke fotballbein?!

S, er sushi og pizza muskelmat? Surfemat? Og har dere noen tips til velser som kommer bra med til surfing??? Og kjresten min - leser du dette, GAME ON!

17 kommentarer

Surfing handler heldigvis ikke bare om hvor sterk man er i bena, er veldig svak der selv men surfer ofte! Du br heller trene armene, for du kommer til padle myye for komme deg opp p brettet, og det er helt latterlig tungt i lengden:) og hvis du har drlig balanse br du trene den litt ogs!:)

hvor er hettejakka fra?

Anonym: den er fra HM manneavdeling:)

Lisa: wow, takk for tipset - det visste jeg ikke :D

Haha, du er vel st!

Jeg tror rlig talt ikke lange ben har noe si nr det kommer til surfing. Det er frst og fremst balansen og teknikken det handler om. Jeg surfet p Hawaii og er 1.80 hy og syltynn, og klarte st p brettet med en gang, selv om mine kortere venninner ikke klarte det, s du har god sjanse til tross for langbeina 😄🌴

hvor spiste du sushi? s sinnsykt godt ut!

Du m trene armer!! Du bruker mye muskler i armene nr du padler for ta en blge. Det er minst like viktig! Du trenger ogs masse mat, for du bruker korppen p en helt annen mte en vanlig :D

Hei! Jeg surfer, og det er armene det gr mest p. Men ikke for dra deg opp p brettet med armene som en anen sier her, men padlingen! Du m padle i ei faderlig fart for f tatt en blge (hvis ikke blir du bare smasha), s der m du vre sterk.

Men du tar vel level 1? Da surfer dere mest i whitewater, alts nr blgen har brutt. Da er det lettere padle s da kan du fokusere mest p komme deg opp p selve brettet. Men ute i det bl - da er det padlingen det gr mest p! Lykke til! :D

Og jeg er 1,78 og bena er ingen problem for meg? :)

Som sagt over her er det armer man blir mest sliten av bruke. Man padler ekstremt mye med armene!! Prv ligg flat p gulvet og hoppe p fttene raskest mulig- eneste som hjelper.

Har ingenting med hvor lange ben du har. Jeg er ca like hy som deg, med lange ben og klarte st p frste forsk(med litt hjelp av surfelrer da). M heller ikke vre sykt sterk i armene som de andre sier over her. Jeg var i crappy form og klarte det fint :-) Har heller ikke s fantastisk god balanse!

Hei Anna ! Hva liker du mer? Oslo eller Trondheim? Og hvorfor?:)

Tren mye skulder, rygg og armer! Er som de over her sier; det er padlingen som er tyngst. Har du frst kommet opp p brettet, s er det bare chille (siden dere fr de store brettene i starten). Teknikk for hvordan dere skal komme dere opp fr dere trrtrene masse p, er egentlig bare en push up-til sidelengs stende. Du m jo st med byde ben, s skader ikke trene kneby og andre benvelser + balanse heller!

Et tips for komme opp p brettet er telle til 3 fra du kjenner blgen treffer trne dine til du hopper opp! Blikket frem hele tiden, brede ben og lavt tyngdepunkt, s gr det bra:)

Lykke til!

Hvordan kan noen som helst egentlig vite om det er lettest surfe med korte eller lange ben?

Er du virkelig s pen nr du trener? Hper iallefall at dette er FR du trente, hvis ikke er du s heldig haha!! Jeg ser ut som et vrak etter en tung treningskt...

sandra: haha sta! dette bildet er tatt fr jeg trener ja, hehe..

Hei! Jeg har en super velse som vi brukte da vi skulle lre oss surfe p Bali :) skal prve forklare s godt jeg kan.. Du ligger p magen p en matte med den ene foten inni TRX'en/slyngen (tau som henger fra taket). S later du som du ligger p surfebrettet, og padler litt med armene fr du skyver deg med armene opp i stende surfeposisjon. Da er det den foten som ikke er inni TRX'en som er fremst. Du finner bare ut hvilken fot du er mest komfortabel med ha fremst (venstre mest vanlig). Deretter hopper du ned igjen p magen og gjr det igjen :) blir nesten som en burpee p en fot. Her fr du trent bde teknikk og balanse :)

Synne: oooo, TUSEN takk!!!!:D<3

Skriv en ny kommentar