Hei alle sammen! Jeg har ikke oppdatert noe særlig her av.. ja, ganske åpenbare grunner. Jeg syntes rett og slett det føltes superrart å skulle gå inn her å skrive om dagen min eller noe annet random, når store deler av verden er i lockdown. Hver morgen våkner jeg og tenker “herregud, tenk at vi faktisk opplever dette her”. Det er så innmari uvirkelig, og skal jeg være ærlig syntes jeg det er veldig skremmende også. Jeg er også i en frivillig karantene, så det eneste jeg gjør om dagene er å ligge inne å se på serier. Så ja, jeg vet egentlig ikke helt hvordan det blir med bloggingen i disse dager. Jeg tenkte bare jeg skulle stikke innom for å oppfordre alle til å holde seg inne så mye vi kan, og om man har karantene om å ikke bryte den. Holde avstand fra andre, hoste i armhulen, vaske hendene ofte og godt (over 20 sekunder). Anbefaler også alle som kanskje ikke har helt oversikt (det har jeg heller ikke selv) om å lese om viruset inne på helsenorge.no, samt høre på informasjon og beskjeder gitt fra myndighetene. Dere har sikkert hørt det veldig mange ganger før – men selv om viruset ikke er farlig for meg eller deg, er det mange mennesker det er livstruende for. Ta hensyn, ta vare på deg selv Og ikke minst en stor takknemlighet til alle som gjør en så viktig jobb innen helse og andre viktige områder i disse dager. Ekte helter!!!

Som sagt får vi se litt hvordan det blir med bloggingen fremover. Nå føles det litt meningsløst, men kanskje etter hvert at jeg begynner med litt oppdateringer. Viii får se. Stay safe alle sammen, glad i dere!!

31 kommentarer
    1. Enig! Det er surrealistisk!!! Frivillig karantene her også! At annet virker helt feil nå! Kjærlighet til deg! <3

    2. Du er flink som kjører en frivillig karantene!! Jeg jobber i helsevesenet og holder meg hjemme etter jobb. Håper at du fortsetter å blogge sånn at jeg har noe å følge med på om dagene <3<3 stor klem til deg

      1. du er virkelig en helt, stå på – du er så flink! <3 jeg må se det litt an hvor ofte jeg blir å blogge, men det er uansett veldig hyggelig å høre at du liker å følge med om dagene <3

        1. Som jeg har savnet å høre fra deg!! <3 føler ikke hverdagen er den samme uten annais ass!

          Selv har jeg en supersjelden sykdom som jeg prøver å behandle med cellegift så immunforsvaret mitt er seriøst helt elendig. Er livredd for å gå utenfor døra og tror det er første gangen i mitt liv jeg har kjent på dødsangst. Jeg har heldigvis en haug filmer og serier jeg kan se på og en snill samboer som tar seg av all mulig handling.

          Ta vare på hverandre og hold dere friske så håper jeg at dette går fort over <3<3

          1. åh fine, fine du. jeg skjønner godt at du er engstelig, og må du holde deg frisk <3 heldigvis har du en snill samboer og internett ja, hehe. send meg DM på Insta om du vil chatte litt i disse tider <3 tenker på deg!!

    3. Jeg skjønner at blogging føles «meningsløst» i disse tider, virkelig! Men selv om ting er skumle, så sitter det i praksis veldig mange mennesker hjemme og kjeder seg, bekymrer seg, og kanskje trenger litt oppmuntring og andre ting å tenke på. Så kanskje bloggere bør fortsette som før og skrive innlegg for at vi kan få tankene over på noe annet?

      1. det er veldig sant! jeg føler meg bare ikke helt “klar” til å starte opp blogg igjen som vanlig, om du skjønner? men jeg kommer nok til å begynne å blogge litt så smått etter hvert <3 men absolutt et godt argument du har der!

    4. Ja, dette føles uvirkelig. Jeg er kanskje naiv, men jeg hadde ikke trodd at konsekvensene i Norge skulle bli så store. Nå tror jeg vi alle går rundt med en klump av uvisshet og angst i magen, for vi vet ikke hvor dette ender – vi vet bare at det er alvorlig og at det kan vare lenge 🙁 Selv har jeg (som mange andre) familie og venner i risikosonen og det er forferdelig å tenke på hva som kan skje hvis de blir smittet.

      Samtidig er det viktig å huske på at vi tross alt er utrolig heldige som bor i Norge, med myndigheter som tar dette seriøst og gjør alt de kan for å holde oss trygge. Nå er tiden for å stole på dem og følge rådene de gir <3
      Skjønner godt at du ikke føler for å blogge i disse dager, men som personen over meg påpekte kan det bidra positivt til at folk får andre ting å tenke på. Du får ta det litt etter hvert, viktigst av alt er at vi tar vare på oss selv og hverandre 🙂

    5. Skjønner deg godt, ta den tiden du trenger <3 Håper det ikke blir så alt for lenge til vi hører fra deg igjen! Ta vare <3

    6. Helt enig, dette er kjempe skummelt. Jeg også sitter frivillig i karantene. Jeg går på imundempende medisiner og vet at jeg kan dø hvis jeg blir smittet. Det har jeg veldig lite lyst til kjenner jeg. Blir mye serier her også og mye facetiming. Familien min bor i en annen by, men jeg tørr ikke reise til dem. Jeg kan bli smittet på veien og siden de må på jobb hver dag og kan utsettes for smitte så blir jeg heller alene.
      Skjønner at du trenger litt tid til å samle deg, men når du er klar så er vi her for å følge deg <3 Ta vare på deg selv så lenge og snakk om det hvis du er engstelig ❤❤

      1. søte søte deg, håper det går fint med deg! bra du holder deg inne, jeg får lyst å gi deg en klem! <3 tusen takk for veldig hyggelig kommentar, og håper du holder deg frisk som en fisk gjennom dette <3

        1. Tror jeg var litt ekstra redd akkurat når jeg skrev den kommentaren. Det går ganske bra egentlig. Jeg bruker tiden på hjemmekontor, rydding, vasking og facetime med venner. Og netflix, ikke minst! Mange butikker har fått hjemmelevering og jeg har flere gode venner som kan handle for meg når det trengs. Takk for gode ord og klem <3

          1. ja det går litt opp og ned med oss alle, i hvert fall meg <3 så bra det går bedre med deg, og at du har funnet løsninger som gjør alt lettere. klemmer <3<3

    7. Hvis du vet hvordan man får det til, og vil ha noe å blogge om – gjeeeeeeeeerne kom med tips til hvordan vi skal klare å være hjemmestudenter nå! Jeg går rundt hjemme, ser på serier, lager mat, sover, ser nyheter, ja… Har hatt et veldig strengt “skole er for arbeid, hjem er for fritid”-forhold frem til nå, og aner ikke hvordan jeg skal klare å omstille meg, vi havner jo fort noen uker bak, kjenner jeg blir så stressa!

      1. Hva med å lage en slags sone for studering? Et rom eller er lite hjørne med pult og bøker. Litt studierelatert inspirasjon på veggene og forbud mot sosiale medier akkurat der. Så kan du scrolle på insta og se serier en helt annen plass, og på den måten skille mellom arbeid og fritid?

      2. syntes Anette sitt svar var genialt! men samtidig vil jeg anbefale å ha faste “tider” om man sliter med å strukturere seg. men jeg skal se om jeg får skrevet et eget innlegg på det kanskje! <3

    8. Helt enig, men er deilig å komme inn på noens blogg å bare lese noen random tanker, serie/filmtips eller tips til hva man kan finne på hjemme om dagen☺️

    9. Tok du en liten Erna med å «hoste i armhulen»? Hehe, litt humor er viktig oppi det hele, men anbefaler helst å hoste i et papir eller i armKROKEN. Godt å lese at alle bidrar til den viktige nasjonale dugnaden. Hilsen en sykepleier som dessverre ikke kan være i karantene:)

      1. hahahhaha herreguuud jeg skjønte ikke at jeg hadde skrevet feil før nå, og jeg måtte virkelig TENKE, haha! helt enig, litt humor er viktig i alt dette, haha.

        du er superflink og en ekte helt, husk det!!! <3

    10. Hei Anna <3 Jeg ligger hjemme i karantene, og det er for så vidt kjedelig..
      Jeg prøver å bli mer organisert. Kunne du ha gitt meg dine appen til å være strukturert, og kanskje noen tips til hvordan du holder deg organisert / struktrusert? 🙂 Det hadde vært moro med et innlegg der du viste alle appene dine som flere bloggere har gjort 😀

      Klem fra fast leser way back down <3

      1. heihei! <3 akkurat på mobilfronten er jeg veldig lite organisert, så der vil jeg nok ikke være så mye til hjelp, haha! men på andre ting kan jeg kanskje ha noen tips, let me know om det er aktuelt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg