BILDEDRYSS FRA KØBENHAVN

Heii alle flotte folk, og god mandag tirsdag! Jeg reiste hjem fra København i går, så for meg føles det veldig ut som mandag i dag. En overfylt mailboks og hverdagen som står på vent. Men det var egentlig litt deilig å komme tilbake også, da jeg har en god del jeg må få gjort før helgen. Men ja! Jeg har vært i København! Jeg tok med meg maccen fordi jeg hadde litt jobb som måtte gjøres, men hadde bestemt meg for å ta bloggfri. Om dere følger meg på Instagram har jeg jo oppdatert litt der inne, men tenkte å ha en full recap av turen her på bloggen også. Vet mange kommer til å spørre om resturanttips osv, så tenker jeg nevner det litt jevnt i mellom gjennom innlegget!

Jeg kom èn dag før resten, så da feiret vi bursdagen til kjææære Karoline på all-you-can-eat sushi på Sushi-Tsukiji, etterfulgt av en øl på Nørrebro Brygghus. Sushiplassen var nydelig!!! Nørrebro Brygghus var også supernice og rolig vibe på (vi var der på en torsdag), og hadde en helt latterlig god surøl med bringebærsmak

På fredag begynte resten av jentegjengen å komme, en etter en! Vi sto opp ganske tidlig, og dro ut på Wulff og Konstali for å spise frokost. Her valgte man seg enten 5 eller 7 småretter fra en meny, som man fikk på en planke. Det var: drit digg (unntatt juicen den var ikke god hahaha som dere ser måtte barnet meg dra på 7/11 å kjøpe meg vanlig appelsinjuice og en brus lol)

Plutselig var vi alle mann! Da møttes vi i byen for litt rask shopping, med en liten pizza og øl-pause på Illums takterrase!

Kjolen min er fra Zara (og raknet på to ulike plasser i løpet av èn kveld så would not buy again hahaha)

På kvelden var det duket for stooor bursdagsfeiring av Karoline, med både danske og norske venner! Vi hadde et bord på Mæxico, hvor det også var all-you-can-eat (+ all you can drink haha). Det var helt sinnsykt god taco, sammen med litt småretter, margharitas, vin og nydelig stemning.

Videre dro vi hjem til Karoline for å ha et lite vorspiel, før vi dro ut på byen! Da var vi først på Museo, som tydeligvis er en ganske ny uteplass. Det var veldig fint og stilig der, men også veldig fullt, så etter hvert bestemte vi oss for å dra videre for litt mer dans! Så da dro vi på en plass som het Dandy, som var _så_ utrolig kul. Interiøret var helt fantastisk og jeg ble på ekte inspirert av å være der, haha. Også veldig god stemning, bra musikk som var nydelig å danse til!! Så anbefaler å ta turen innom der, om det så bare er for interiøret!

AirBnB’en vår!! Suuuperfin og jeg angrer på at jeg ikke tok flere bilder her hahaha *dårlig blogger*

På lørdag hadde vi booket bord på The Market Asian! Og altså: FOR en bra plass. Her også var det en veldig god atmosfære, veldig dempet og fint interiør, hyggelige servitører og ikke minst: nydelig mat. Jeg bestilte meg en wagyu taco til forrett og en green curry wok til hovedrett, og det var virkelig right up my alley.

De hadde også det vi ble enige om måtte være den beste Espresso Martinien vi noen gang hadde smakt – den var tilsatt litt karamel og salt, og ja nei : wow

Selve resturanten ligger i en hall/senter med masse andre resturanter og lounger/klubber, så da resturanten stengte var det bare å gå ut døren om man ville danse eller ta seg en drink. Suuuperkul plass som jeg også vil anbefale veldig! Jeg vet også at de har en italiensk resturant, så den mååå jeg jo prøve neste gang haha

På søndag dro flere av oss hjem, mens vi som var igjen dro å spiste pizza på Frankies, så på Netflix og slappet av. Jeg har spist pizza på Frankies før og pizzaen er supergod og veldig kul plass, men vi var litt uheldige med maten, drikke og servicen denne gangen. Men det var nok bare uflaks, så ville dratt innom igjen da jeg liker viben der godt!

Ellers dro vi også på nattkino og så den nye James Bond filmen! Jeg er ingen _voldsom_ James Bond fan, men jeg satt med gluggene vid åpne, lo og hylgråt gjennom filmen. Da vi kom ut av salen 01.30 var jeg helt nummen og øm i ansiktet av tårer hahaha

Så var det hjemreise! Da flydde vi over et skyfritt Trondheim, noe som var superfint. Føler aldri man kommer flyvende over byen på den måten, og om man gjør det er det liksom aldri vær til at man kan se byen ovenfra, haha.

Sånnn!!!! Føler dette ble veldig mye skravvel fra meg her, men håper dere fikk noen tips om dere skal til København. Det var helt sprøtt å være i utlandet igjen, haha. Flere ganger i løpet av turen måtte vi si til hverandre: “utlandet, ass”. Nei nydelig tur!!

8 kommentarer
    1. Så koselig det så ut! Mens du har savna å reise har jeg savna å se bilder av andre som reiser, hahah. Ha en fin uke bestie💕

    2. Hei, fineste Anna <3

      Jeg ser veldig opp til deg!! Spørsmål , hvilke appen bruker du til å redigere/edits/storys/rammer etc? : )

      Ha en fin dag! 🙂

    3. WOW nå fikk jeg skikkelig lyst å bestille meg en tur til Køben!! For et bra innlegg med masse gode tips, du er så flink!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg