BLOGGUKE, JA…

Hei og hå alle, det var lenge siden! Jeg hadde jo vinterferie hele forrige uke, og siden jeg var den eneste som hadde det, hadde jeg enooorme mengder tid til overs og hadde sett for meg ei skikkelig blogguke. Det ble det jaggu ikke, men heldigvis har jeg de samme innleggene oppi hodet jeg vil blogge, så det kommer. Forrige uke ble brukt til litt forskjellig – flere turer på IKEA og ærend med broren min, resturantspising (Herreguuuuud så mye $penn jeg brukte på å spise ute forrige uke hahahah). Men (!) det ble jaggu litt resturant-at-home også. På fredag kom en liten jentegjeng på besøk, hvor vi lagde sommerruller til forrett, etterfulgt av steambuns med fritert svin i. Sistnevnte var det besøket som lagde, og det var så innmari godt!???

I sommerrullene hadde jeg staver med gulrot, mango og stangselleri, pluss en scampi i hver + sprøstekt løk og korianter. Med litt soyasaus over før jeg brettet de sammen! Sommerruller er da laget med rispapir rundt, så ikke noe varmebehandling eller noe! Det eneste som tar tid er å skjære opp alt, haha. Men en stor anbefaling er å ha sprøstekt løk i – de blir SÅ gode!!

I morges 08.00 var morroa og vinterferien over, og det var tilbake på kjøkkenøya for Zoom-forelesning. Det var sjukt mye hardere enn hva jeg hadde forestilt meg, haha. Litt for deilig med vinterferi, si! Men nå har det faktisk åpnet litt for fysisk oppmøte på skolen, så da er det kanskje litt lettere å motivere seg. Det spørs hvor lenge det gjelder tho, ser flere plasser i landet at det er ny lockdown igjen – mine tanker går viiirkelig til dere, og krysser fingrene for flere vaksiner, nedgang i smitte og snart litt mer frihet for dere ♥ Nå skal jeg ta en skikkelig rengjøring i leiligheten – det høljer ned ute, så i dag er dagen for å få gjort ting inne. Noe jeg egentlig syntes er litt deilig – jeg tror dette er en av de første dagene det regner her i 2021? Ha en fin mandag videre i hvert fall!!

2 kommentarer
    1. Alt så veldig godt ut! Har du oppskrift på det dere lagde? Utrolig gøy med innlegg med oppskrifter og interiør 🙂

      1. så koselig at du syntes det!! oppskriften på sommer-rullene står kjapt oppsummert i dette innlegget, så må du bare spørre om det er noe mer du lurer på ang det <3

        steambunsene var det en av jentene på besøk som lagde, så jeg fikk ikke med meg alt… men hun hadde kjøpt frosne steambuns som hun dampet opp, også hadde hun marinert svinekjøtt som hun deretter rullet i mel og friterte. under hadde hun cole slaw og paprika <3 hahah sorry for dårlig forklaring, men det er det eneste jeg fikk med meg!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg