DAGEN MIN, MINUTT FOR MINUTT

A N N O N S E L E N K E R   N E L L Y ,   N A – K D ,   S A F I R A

 

05.47: Dagens første alarm går av, og dette er min must have *nyt at du sover*-alarm. Jeg skal egentlig ikke opp før 07.40, men jeg ELSKER å vite at jeg sover. Så en slik fuck-you alarm setter jeg nesten alltid på når jeg skal opp tidlig, bare for å våkne i troen på at nå må jeg stå opp – for så å kunne legge meg ned å sove to timer til. MOHAHA

07.40: Dagens ekte alarm går av, og jeg må springe til kjøleskapet og ta bilde av pad-thai sausen sin strekkode for å få skrudd av alarmen (appen Alarmy til alle syvsovere out there). Kjæresten har allerede vært våken en stund og blir alltid like overgitt over stå-opprutinen min

07.45: Det rumpeluktende ansiktsserumet er på, det samme er fuktighetskrem. Jeg setter meg ved sminkebordet og sukker over å må ha på mascara. Jeg hater å ta på maskara tidlig på morgenen men skal ta noen bilder etter skolen så A GIRL GOTTA DO WHAT A GIRL GOTTA DO

08.00: Jeg pakker sekken STAPPFULL av ekstra outfit, treningsklær, vannflasker og energidrikk – som ender med at den gigantiske iskaffe-pakken stikker opp fra sekken og ser sykt nørd ut

08.08: Lager meg knekkebrød med makrell i tomat i farta, som jeg rekker å ta to tygg av før den knekker og detter ned i vasken som er full av gårsdagens middag skitne stekepanne.

 

(Dette minner meg også på at denne spalten ikke er en “hva jeg spiser i løpet av en dag”-spalte, så matmengde osvosv må dere ikke tenke på da jeg spiser uten å dokumentere det i denne spalten)

08.15: Er allerede sent ute, slenger på meg dyne-jakka mi og gjør meg klar til å ture mot skolen

 

 

08.16: Bestemmer meg for å sykle, for søkkvåt sykkel er INGA problem når jeg er en levende dyne

08.23: Merker at å sykle var en faens dårlig idè i dag, da både lårmuskler og lunger SKRIKER at det er for tidlig på dagen (og for kaldt) til å sykle til skolen

 

 

08.30: Kommer i kjent stil på minuttet tidsnok i forelesning, hvor vi i dag har fordypningsfag. Med fremføring!!! Jeg har ikke fremført noe siden videregående men kjenner jeg stresser nada med det da jeg egentlig ikke har noe i mot å stå foran folk

08.31: Marthea ler av iskaffen som stikker opp fra sekken min, og jeg ler av tanken på alle jeg syklet forbi som fikk se synet av en syklende dyne med iskaffe stikkende ut av sekken

08.35: Vi melder oss som første gruppe til å fremføre og gønner løs en aldri så liten strategifremføring

 

 

09.00: Vi er faens svette etter en fremføring som egentlig skulle ta 5 minutter som endte opp med å bli på over 20 minutter

09.01: Jeg svetter (!) noe jævlig etter en ganske hard tilbakemelding og lang presentasjon og sjekker om jeg har svettemerker noen plasser. I dette sekund innser jeg at jeg har en faaaaens lang stripe med skitt i skrittet 🙂 altså det ser ut som jeg har dratt kullstifter langs den lyse jeansen i rumpe-området liksom???

09.02: Jeg blir sittende å fundere over at jeg har hatt en fremføring foran klassen med masse grå møkk i skrittet og lurer på hva fanken jeg har sittet på for å få det

11.01: Det kommer en faaens høy lyd i rommet og jeg småroper: “Å SATAN” midt i en av mine klassekameraters foredrag

11.01: Brannalarmen går på BI, action !!!

 

 

11.02: Jeg begynner å lure hvordan i alle dager en brannalarm-utløsning/øvelse funker i voksen alder?? Det er ingen klasseoppstilling og opprop?? Ikke bare har den gått på BI men også på alle byggene rundt så der står vi som sild i tønne

11.05: Jeg snur meg og ser at det brenner fanken meg på andre siden av byen også og blir helt SHOOK

 

 

11.10: Vi blir vinket inn i bygget igjen, jeg kommer på at det er noe brenneri-greier på andre siden av byen, og apicolypse-tilstandene er over

11:27: Sitter igjen den siste presentasjonen for dagen, og reiser meg for å pakke sekken og få på meg jakken. Innser at jeg har hatt røyt-o-rama på stolen

Ikke noe nytt med andre ord

 

 

11.38: Etter å ha vært på skolebiblioteket for å dobbelsjekket en kildehenvisning, drar vi får å shoote et samarbeid. Det har så klart startet å regne så ender opp med å må gå i garasjen for å ta bilder der

11.40: Å ha shoot i skolegarasjen er faens flævvvvt om jeg skal være helt ærlig – særlig når du har med en trenchcoat og veske i sekken og må drive fankerns fashion show mens forelesere og medstudenter kommer kjørende forbi

11.50: Er ferdig med shoot 1. Jeg blir takknemlig for at Marthea orker å ta bilder, og bestemmer meg glatt for å skippe dagens planlagte treningsøkt og heller stikke å spandere lunsj på dagens fotograf

11:51: Det er få ting som er diggere enn å droppe en treningsøkt spør du meg. Er svært fornøyd med dagens valg

 

J A K K E   N E L L Y ,    H E R

T S H I R T   N E L L Y ,    H E R

B U K S E   N A – K D ,    H E R

S K O   N A – K D 

S M Y K K E   S A F I R A ,    H E R

 

11.54: Vi turer inn mot byen og et nytt bakeri/cafe som har åpnet

12.15: Jeg har stått faens lenge i kø (eller, egentlig ikke så lenge når jeg ser på klokkeslettene her hahahha) og har endelig to nydens bruschettas på vei

12.16: Røyker kvitteringen

 

 

12:33: MATEN ER ANKOMMET. Jeg forteller Marthea den utrolig kule historien om at jeg nettopp har begynt å spise mozarella som ikke er stekt og at jeg syntes det er godt

12:34: Jeg forteller Marthea at jeg syntes maten er jævlig god, og at jeg skal si noe jeg aldri har sagt før: at det kanskje er litt for lite brød. Men på ekte: litt tykkere brødskiver hadde vært helt herlig takk for meg

 

 

13.00: Jeg kommer på at jeg skal podde klokken 14, og ikke minst: få besøk av svigers til middag i kveld

13.05: Tuuurer innom godeste Vinmonopolet. Drar opp speilrefleksen og tar dagens siste og tredje shoot

 

 

13.10: Blir blown away over hvor bra utvalg de har på polet i Søndre Gate. Jeg finner også verdas beste vin men kjenner at 250 spenner på en flaske er litt i overkant

13.11: Er helt koko bananas og KLINKER TIL med den dyre vinen. Føler meg voksen som handler dyr vin til middagsselskap med svigers

 

 

13.18: Kommer på at det ikke er hvilken som helst dag, men Halloween!! Jeg har jo også et ferdig utskjært gresskar hjemme, så jeg løper til Clas Ohlson for å kjøpe elektrisk lys for å ha inni

13:24: Går forbi H&M hvor det henger en helt nydelig kjole i prøverommet. Ser at jeg begynner få det litt travelt, så springer inn i prøverommet, drar buksa ned på knærne og drar kjolen over hodet. Satt jaggu meg som et skudd

 

 

13.28: Innser at jeg har et sår i hodet og donaldkul etter gårsdagens kickboksingtrening

13.29: Klarer så klart ikke la være å pille på såret og går ut fra HM med masse blod i hodebunnen (og ny kjole da)

 

 

13.35: Jeg må skiiiiikkelig på dass. Rett og slett. Jeg småspringer mot poddstudioet

13.40: Stjernen har ankommet podstudioet

 

 

13.41: Springer inn til eierne og ber om dassnøkkel. Ikke noe nytt det heller: det er seriøst ALLTID en av meg eller Erica som er trøngan (trengende for dere som ikke kan trøndersk dialekt??) og må rett på ramma

13.53: Venter på den andre store stjernen i showet

14.06: Den andre stjernen har ankommet, bare 6 minutter for sen og vi gønner opptak

 

15.14: Opptak av podd er ferdig! Vi har ikke møttes på enn så lenge, så blir sittende i en time å skravle

16.15: Ya girl begynner å få det travelt. Jeg må hente Melis hos foreldrene mine, handle mat, vaske badet, støvsuge leiligheten og ikke minst lage både forrett og hovedrett før klokken 19. Så her bestemte jeg meg egentlig for å kutte denne spalten for denne gang – det gikk alt for kjapt resten av dagen til å kunne cope med denne spalten samtidig. Men dagen gikk fint den – jeg skvatt noe hiiiinsides av Halloweenpynten mamma hadde hengt opp, fikk hentet doggen, vasket badet og støvsugde leiligheten på 30(!!!) minutter, og fikk mat og pynt klart til kvelden i tide. En fin dag ble det ♥

 

17 kommentarer

Siste innlegg