FRA FRIVILLIG TIL UFRIVILLIG

Hei hei fine folk, håper alt er bra med dere tross omstendighetene. Så mange fine kommentarer her inne, det gjør meg så trygg og glad inni meg å se måten vi står sammen om dette. Jeg har bestemt meg for å begynne å blogge litt igjen, jeg. Siden sist har jeg gått fra å være i frivillig karantene, til å være i karantene. Jeg har nemlig blitt syk, med vondt i hodet, hals og kropp. Og reglene som de er nå er at man skal være i karantene om man føler seg syk uansett – så om du også føler deg syk – alt fra pjsuk til forkjøla, hold deg inne! Dere kan lese mer om hvem som skal holde seg inne i karantene her. Så for min del blir det ingen flere turer på butikken eller turer ut for å lufte meg før om ca 10 dager. Nå er jeg på fjerde dagen uten å ha møtt folk eller kjent frisk luft, og enda går det ganske bra.

Jeg er jo “heldigvis” vant til å jobbe mye hjemmefra, både med jobb og med skole. Jeg har fått en del kommentarer om hvordan man kan strukturere hverdagen sin når man er hjemme hele dagen, og tenkte kanskje jeg kunne lage et innlegg på hvordan jeg gjør det? Ellers har jeg også laget meg en “karantene to do”-list som jeg driver og jobber meg gjennom som jeg kan dele, samt har jeg et eget notat med serier jeg har sett i karantenen, samt serier jeg planlegger å se. Hahaha det blir veldig spesielt å blogge i disse tider merker jeg, men la meg vite om det høres “gøy” ut å lese, hhøhøhø. 

Min siste selfie fra kamerarullen før hverdagen endret seg, haha. Positivt med å bare sitte inne: huden får puste uten sminke, jeg bruker bare briller så øynene mine får en pause fra linser, og ikke minst: jeg får gjort masse greier jeg har utsatt i om ikke år. For eksempel å lete igjennom alle jakkene jeg eier for å se om jeg finner den ene bilnøkkelen min som jeg ikke har hatt på over et halvt år, haha (jeg fant den ikke).

 

Meg i nuet – bachelorskriving! 

28 kommentarer
    1. Godeste Anna<3 Masse god bedring, og hurra for blogging! Et lite lys i en ellers lite spennende hverdag, haha. Jeg har satt meg selv i frivillig karantene selv, og trodde jeg skulle sitte sammen med kollektivet, men de dro hjem til familiene sine, så da sitter jeg her alene, haha. Men, det skal jeg klare – hvis mitt største offer skal være litt kjedsomhet er jeg veldig heldig! Men savner så klart samboerne og kjæresten min, og usikker på om jeg "trenger" å isolere meg fra han, da vi har vært sammen (kun vi to) i dagene før jeg satt meg selv i karantene – hvordan gjør du det, har du og kjæresten din karantene sammen?

      1. så koselig å høre du blir glad for blogging!! <3 skjønner godt at du lurer, det er så mange spørsmål i disse dager… selv har jeg og kjæresten karantene fra hverandre… vi har også vært mye sammen rett før vi gikk i karantene, men valgte å være i karantene hver for oss! Jeg er jo syk nå og det er ikke han, så da var det kanskje like lurt <3

    2. Hei, jeg fikk veldig lyst til å farge håret rosa sånn som deg. Jeg lurte på hvor lenge fargen holdt seg til deg? 😀

    3. Ja pliiis blogg masse! Er også i karantene, og selv om jeg selvfølgelig vil bidra til denne dugnaden, så er det jo fortsatt veldig kjedelig. Så å lese bloggen din er et lite lyspunkt i en ellers kjedelig karantene hverdag!

    4. Jaa, jeg vil gjerne ha tips til hva jeg kan gjøre hjemme!! Jeg sitter ikke i karantene, men har ikke noe annet å gjøre enn å være hjemme og gå tur.

    5. Ååå det du skriver om tanker til innlegg høres helt supert ut!! Du er virkelig fav blogger nr 1 <3 STOR KLEM

    6. Ja, du må dele! Det er “gøy” å høre ulike måter å takle hverdagen innelåst i hjemmet på.
      Du er heldig som kan jobbe hjemmefra nå og har en jobb som ikke er utsatt for permittering nå!

      1. haha ja enig i den, snedig og se hvordan andre løser hverdagen <3

        jaa jeg føler meg veldig heldig i denne situasjonen, tenker på alle som er utsatt for permitteringer og usikkerhet nå 🙁

    7. Masse god bedring ❤️ Håper på å lese flere innlegg fra deg! Liker så godt måten du skriver på og tittet ofte innom. Digger også humoren din, og tar gjerne litt mer av den i disse tider.. Haha
      Og lykke til med bachelor!

    8. Gleder meg masse til flere updates her inne. Jeg er så glad for at du er du. Du må være verdens råeste dame?! Fy faen du er ei knall lady ass! 😀 Elsker podden deres, og er stor fan av dere, mest av alt deg! 🙂

      Kan du ila. uka lage et innlegg til tips hvordan du holder deg organisert, hvilke programmer/apper du benytter deg av? <3

      Mitt største ønske, uavhengig om du selv syns det er forbanna teit/unyttig, så er det «Whats on ny iPhone» som er så inn på YouTube, men at du hadde tatt printscreens her på bloggen. Er så mye apper og ting man ikke visste om, som er nyttige for andre.

      Har sett du har sagt at du ikke vil det / syns det er uinteressant, men som sett av flere lesere, så er det høyst interessant og et innlegg som flere ønsker. Håper du kan snu om på det og lage et lite innlegg om det 🙂

      Folk liker de innerste hemmelighetene, akkurat som hvilke apper du har 🙂

      God bedring <3
      Klem fra Merethe

      1. heihei! jeg vet ikke om du husker det, men du kommenterte akkurat det samme i går på det forrige innlegget, og jeg svarte (du svarte meg tilbake på den for 20 minutter siden) at jeg ikke kommer til å lage det.. beklager!

    9. HURRA for blogging, keep it comming <3 Jobba sjølv i helsevesenet og i butikk så satsa på å holde meg frisk! Kjekt å høyre frå deg og MASSE god bedring <3

    10. God bedring <3 Bruker du safari eller google Chrome på iphone, og/eller macbook? Klarer ikke å bestemme meg hvem som er best, eller fungerer best. Samme med google docs, eller Microsoft Word? Dropbox eller google drive?

      Du kan sikkert sånt som er student:-) Som du forstår, så skjønner ikke jeg dette, haha.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg