HELT UIRONISK SPØRSMÅL

A N N O N S E L E N K E R   N A – K D ,   N E L L Y 

G E N S E R      H E R

(HUSK KODEN VALENTINES

FOR 15% OFF HELE NETTSIDEN)

J O G G E S K O    H E R

B U K S E N   E R   V I N T A G E

 

Hallais fra ei som har hatt luftet brillene sine for første gang siden syvende klasse i dag! Som dere vet ser jeg veldig dårlig, og bruker dagslinser typ hver eneste dag. Søndager og kvelder hvor jeg henger hjemme pleier jeg å bruke briller. Rett og slett fordi jeg syntes linser er sååå mye bedre, og at det blir litt mye styr med brillene. Men jeg sliter jo med veldig røde øyne om dagen, så da har jeg bestemt meg for å bli flinkere til å bruke briller til hverdags. Jeg har jo til og med kjøpt meg nye som passer meg litt bedre, så det gikk egentlig veldig bra (bortsett fra at jeg booket meg på en yogatime tidligere i kveld hvor jeg fant ut at å stå på hodet, ligge med ansiktet i matta, snurre rundt og frem var kanskje ikke den beste brille-sporten. U.A.N.S.E.T.T. Jeg lurer på noe som egentlig høres veldig dumt ut, men det er helt uironisk:

Hvordan i alle dager sminker man seg de dagene man skal bruke briller, men fankern ikke ser sitt eget speilbilde??? I dag morges endte jeg opp med å stå med trynet klint inntil slik at jeg klarte å se hvor jeg tegnet brynene mine, men det var så sjukt tungvindt, haha. Så til alle brillebrukere som er nærsynte: hvordan gjør dere det med særlig øyesminken når dere sminker dere??? Er jeg helt idiot her og ikke har skjønt noe veldig essensielt?? Hahaha I need tips

20 kommentarer
    1. De dagene jeg bruker briller + sminke så pleier jeg å bruke gamle linser mens jeg sminker meg!! Har masse dagslinser liggende som er for svake i styrke (siden synet mitt har blitt verre med årene) og de kan jeg ikke bruke i forelesning/kjøre bil osv, men de funker akkurat til å sminke meg uten å få heelt nærkontakt med speilet :’))

      1. uuuuu den var smart!!! kastet seff akkurat alle de gamle linsene mine haha, men regner med jeg blir å få enda dårligere syn så da er det bare å spare opp på nyt B-)

    2. HAHA omg helt enig! Er jo umulig å se? Jeg har pleid å bruke et minispeil og kline det inntil trynet når jeg sminker meg, men hallo det funker ikke i lengden..

    3. Haha, ååh jeg er så enig med deg! Det er jo klin umulig å sminke seg med brillene på! Så jeg bruker mest linser jeg også, men pleier av og til å ta av linsene på kvelden når jeg bare er hjemme og heller bruke briller da øynene mine blir fort tørre. Men skulle egentlig blitt flinkere på å bruke briller i hverdagen jeg også, da linser er utrooolig dyrt.

    4. Her kjører jeg et lite forstørrelsesspeil fra vita. Hehe, eneste som funker. Bruker det når jeg sminker øynene, og har et annet større speil som jeg bruker når jeg sminker resten av ansiktet.

    5. Enig, det er vanskelig! Q- tips er min beste venn, tenker at det er helt ok om jeg f eks tar på eyeliner litt skjevt fordi jeg ikke ser en dritt, for det er bare å fikse med q- tips etterpå. Eneste som har hjulpet meg er at det er vane – jeg lærer meg akkurat hvor mye som skal på av hvert produkt haha. Også sjekker jeg etterpå i dagslys (med brillene på) for å se om det ser greit ut.

    6. Vil tipse om Total 1 dagslinser. De er sikkert verdens dyreste, men man slipper problemet med tørre øyne! Jeg har selv prøvd alle de beste. Hydra luxe også er gode, men litt store for mine øyne. Samme prisklasse, men det er absolutt verd pengene om det funker for deg også! Lykke til og ha en fin helg ❤

      1. tusen takk for tipset – det er faktisk de jeg bruker akkurat nå, haha! de er ganske dyre ja, men syntes de funker veldig bra til hverdags. dessvverre blir jeg knallrød på øynene med de når jeg er ute og drikker alkohol… så ja aner ikke hva jeg skal gjøre! får bare vente på at det kommer noen nye linser på markedet … <3

    7. Støtter Katrine sin kommentar! Etter jeg begynte med total 1 linsene, merker jeg de ikke på og de er aldri tørr. Men sminke seg uten linser går ikke, uansett hva jeg gjøre…livet med -8 :))

      1. ouffff laaiiiivet ja haha 🙁 total 1 linsene bruker jeg faktisk nå og de funker veldig bra til hverdags, men med en gang jeg er ute og drikker blir jeg KNALL rød haha 🙁

    8. Man tar av og på brillene ekstremt mange ganger, sånn typ etter hver ting jeg gjør. I tillegg må man være veldig nærme speilet. Hilsen hun som må gå med briller hver dag, er ekstremt nærsynt og har styrke rundt 7.

      Og et tips til deg og eventuelt andre lesere med lange bein. ASOS sin «tall» avdeling har fantastisk digge jeans som faktisk er lange nok til meg som er over 190.

      Jeg digger bloggen din, og er altfor dårlig til å kommentere. Spesielt stor fan av «ukas» og «dagen minutt for minutt». Du er blant de få bloggerne jeg kan kjenne meg igjen i, og som får meg til å le høyt.

      1. tusen takk for tipset, jeg har faktisk vært inne på ASOS tall og de har SÅ mye fint!!

        og tusen takk for koselig kommentar med både tips og tilbakemeldinger, det blir jeg glad for <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg