HUDPLEIEUPDATE

A N N O N S E :   N O E N   P R O D U K T E R   E R   S P O N S E T   +   A N N O N S E L E N K E R

Det siste halve året har jeg vært utrolig fornøyd med huden min, og satt skikkelig pris på den. Om det går an å si??? Hahha. Jeg setter jo så klart pris på både kroppen og huden min hver eneste dag da den fungerer som den skal. Men helt overfladisk sett. Og i dag fikk jeg en DM på Instagram om hvilken hudpleie jeg bruker, så tenkte jeg skulle ta en aldri så liten update på hudpleien min at the moment! Jeg har faktisk en stund tenkt å lage en oppdatering på det siden jeg har vært så fornøyd med produktene, og da trengs det altså ikke mer enn EN forespørsel før jeg maaaater på hahaha. Hudpleie er jo utrolig subjektivt, og hva som funker for meg vil jo være helt feil for en annen. Når det kommer til hvilken hudtype jeg har så er jeg faktisk jeeeskla usikker – jeg har hatt sensitiv i veldig mange år, men tror den har gått over til å bli “normal” (om det er noe som heter det?), og tørr på vinteren. 

Nå skal det også sies at jeg tror det har mye å si at jeg har gått helt uten sminke så og si hele sommeren, med cirka èn sminkedag i uken. Nå som hverdagen er tilbake (og brunfargen borte :/) har jeg derimot begynt å gå med hudsminke flere ganger i uken, men ser at huden min likevel holder seg ganske bra – så derfor tenkte jeg da å dele litt om produktene. Haha jeg babler så sjukt nå!!!! 

 

Dere har sikkert sett flere av disse bad boysa før? Jeg har jo tipset om veldig mange av produktene før, og her kommer jeg jaggu igjen. Men jeg har fått noen nye favs også, samt at jeg syntes disse fungerer veldig fint sammen. 

O L E   H E N R I K S E N   T O N E R    H E R

Dette er det nyeste medlemmet i gjengen. Jeg har aldri brukt toner før da jeg har sett på det som litt for mye styr og heller ikke skjønt helt hva det er for noe, haha. Men så fikk jeg en miniversjon av denne i en pressepakke, og ble heeelt forelsket. Så nå har jeg gått til innkjøp av en stor som snart er halvveis oppbrukt, haha. Denne bruker jeg mest om kvelden, som det første steget jeg gjør etter sminken er fjernet og ansiktet vasket med vann. Bruker bomullspads og sveiper over ansiktet – da får jeg av absolutt siste rest av sminken også, pluss at huden blir veldig …. glatt? Så superduperfornøyd med denne!

 

E L I X I R   S E R U M    H E R

Dette blogget jeg jo om for snart et år siden, da jeg bestemte jeg for å teste ut litt mer “kjemisk” sminke, haha. Jeg syntes denne er litt vanskelig å bedømme siden jeg føler det tok litt tid før den begynte å virke, samt at den ikke gir noen umiddelbar effekt eller følelse på huden når man tar den på. Denne er jo superdyr, men siden den enda ikke er tom er det jo en god del produkt i den, og jeg vurderer å kjøpe den på nytt når den (straks) blir tom. Vet denne er superpopulær – er det noen som har den selv? Hva syntes dere om den? Jeg liker den liksom veldig godt sammen med de andre produktene jeg bruker, men syntes den er så vanskelig å bedømme effekten av helt isolert? Dette produktet bruker jeg etter toneren.

 

B A R E M I N E R A L S   S E R U M    H E R

Denne har jo vist sitt åsyn ganske så mange ganger oppigjennom årene på denne bloggen, haha. En god, gammel favoritt. Sammen med dette serumet fra Ole Henriksen er det et serum jeg alltid faller tilbake på, og er veldig, veldig glad i. Jeg merker hvor sjukt dårlig jeg er på å “snakke hudpleie”, men huden føles utrolig myk og fuktig etterpå, samt at jeg føler jeg ser forskjell etter jeg har brukt det en stund i form av at huden føles “jevnere” og mer glødende. Dette er serumet jeg bruker på dagen, som det første produktet etter jeg har vasket ansiktet. 

 

T H E   B O D Y   S H O P   D A G K R E M

Denne fikk jeg i julekalenderen jeg fikk av Body Shop i fjor, og endte opp med å ta den i bruk i sommer da jeg ville ha en litt lettere krem på huden. Kan ikke si jeg har merket noen skiiiiikkelig “wow” effekt langsiktig på huden, men den er suuuperdeilig, lett og føles litt “glødende” når jeg tar den på huden på morgenen? Enkel å sminke over, samtidig som den som sagt gir meg en følelse av mer fuktig og glødende hud, så denne likte jeg veldig godt på alle mine sminkefrie dager i sommer. Denne ble faktisk tom i dag og blir nok ikke å kjøpe den igjen før til neste sommer eventuelt, da vi går mot en årstid hvor jeg trenger litt tykkere og fetere kremer enn denne. Denne bruker jeg etter serumet ovenfor!

 

T H E   B O D Y   S H O P   Ø Y E K R E M

Denne fikk jeg også i gavekalenderen, haha! Min all time favoritt øyekrem er jo denne fra Ole Henriksen, men da jeg gikk tom (og den er litt for pricy til å bruke året rundt syntes jeg) tok jeg i bruk denne. Ganske snedig og “gel”-aktig konsistens, og bruker en god del tid på å trekke skikkelig inn i huden. Noe jeg på en måte har likt litt også! Varer superlenge da den er veldig drøy i bruk, og må absolutt si jeg er fornøyd med denne. Bruker denne litt sporadisk – noen ganger på dagen, noen ganger på kvelden – noen ganger ikke i det hele tatt, og noen ganger begge dele.

 

O L E   H E N R I K S E N   N A T T K R E M    H E R

 

Så til den stoooore stjernen i showet, hahaha. Ingen sjokk kanskje? De siste 1-2 årene har jeg jo falt pladask for denne kremen, og typ alle rundt meg har gjort samme etter anbefalinger haha. Denne er så siiiinnsykt bra, og kanskje et av de eneste produktene jeg har prøvd ever hvor jeg ser synlig effekt nesten umiddelbart, og merker stor forskjell på huden om jeg har glemt denne. Den har aktive ingredienser i seg, så her kan det være lurt å være litt obs og prøve den på hånden eller noe hvis man er veldig sensitiv. Og denne bruker jeg på natten (den skal kun brukes på natten), etter toner -> serum -> denne.

 

 

Jeg glemte å ta bilde av et annet produkt, eller verktøy, jeg hadde tenkt å tipse dere om, som jeg tror har gjort stor forskjell i min hudpleierutine. Jeg fant jo en gammel epilator i skuffen hjemme hos mamma og pappa, med en pose av ubrukte “hoder” man kunne sette på. Her var det også en børste, i form av typ sånne “clarisonic”-børster man ser over alt på tubba. Det hadde jeg aldri prøvd før for å fjerne sminke og cleanse huden (kun brukt sminkeservietter, sminkeskum i hendene eller bomullspads), og har nå brukt denne fast til å fjerne sminken min i mange måneder. Det var en liten game-changer for meg, da jeg innså hvor sinnsykt mye sminke som er igjen på huden etter fjerning med servietter. Det jeg gjør nå er å ta sminkeskum i ansiktet i dusjen, også går jeg over med denne elektriske børsten i 30-ish sekunder. Her har jeg også tidligere brukt Foreo til typ det samme, men akkurat nå liker jeg denne fysiske børsten best. Fjerner virkelig aaalll sminke, så når jeg bruker toneren på bomullspad etterpå er den typ helt hvit, uten noen sminkerester. Veldig tilfredsstillende å vite at man legger seg med heeelt ren hud! Den jeg bruker nå heter Braun Silk Epil 9, men det er jo egentlig en epilator, så det finnes nok billigere alternativ som kun er utviklet for å være en elektrisk ansikts…kost? Haha. Hva gjelder sminkefjerner-skummet jeg bruker endrer det seg egentlig hele tiden – nå bruker jeg et fra REN!

 

 

Ellers er jeg jo suuuperfan av denne skrubben, men den ble jeg tom for i sommer. Jeg driver jo også å tviholder på det lille av brunfarge som er igjen, så jeg har enda ikke startet “skrubberutinene” mine som vanlig, haha. Jeg vet man egentlig burde skrubbe både ansikt og kropp året rundt, men jeg fåååår ikke meg selv til å gjøre det når det er sommer og jeg er brun, haha. Men den skrubben er supergod, og kan virkelig anbefale den (som jeg har gjort 2938 ganger før her inne)! 

 

Shit, dette ble et langt og skravlete innlegg. Jeg må jo også nevne at jeg er laaaangt i fra noen profesjonell innen dette, og deler bare mine egne erfaringer med produktene på min hud. Håper dere likte det, selv om det kanskje er bare noen fåååå som har giddet lese alt dette, haha. Med dette tar jeg helg og lukker igjen maccen – håper dere også får en nydelig helg! 

 

7 kommentarer
    1. Så gøy å se hva slags hudpleie du bruker!! Jeg er også veldig glad i Ole Henriksen sine produkter, men siden alt er så dyrt bruker jeg mye fra Origins sitt merke også ❤️ Litt snillere i pris og snill med huden min også.

    2. Elsker hudpleie! Etter at jeg oppdager k-beauty har jeg blitt helt hekta. Fra sminkeservietter til 8 steg – og det synes på huden min! Så gøy med ansiktsmasker og litt hjemme-spa hver dag 🙂 Den Ole Henriksen kremen med retinol ser veldig interessant ut, må kanskje prøve den. Bruker du noe solfaktor, forresten?

    3. Har en god del elixir produkter selv, har hydracil exfoliatoren og kombinerer den med Niactil 4%. Er noe av det mest magiske jeg har prøvd. Merket forskjell allerede etter første bruk, dro innom H2 Cabina og snakket med en hudpleier der som anbefalte disse produktene til meg og min hud. Anbefaler å dra innom å få tips der 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg