HVORDAN JEG ORGANISERER TING!

A N N O N S E L E N K E R   N E L L Y ,   E L L O S ,   B L I V A K K E R ,  R O Y A L  D E S I G N 

For noen dager siden fikk jeg spørsmål om jeg kunne vise hvordan jeg organiserer ting! SÅ gøyalt spørsmål, og da jeg (egentlig) satt og leste til eksamen i dag fant jeg ut at DETTE måtte jeg lage et innlegg på. Med en eneste gang, haha. Noen som kjenner seg igjen? Så da står jeg da, og tar bilder av alle tingene mine – og innser: jeg kan jo fanken ikke ha et organiseringsinnlegg når organiseringen faen ikke _ser ut_. Så da endte jeg opp med å kaste halvparten av sminkesamlingen min og solbrillene mine, haha. Alt annet enn å lese til eksamen si! 

Innledningsvis må jeg jo nevne at jeg har et eget “klesrom” hvor jeg har masse skap og hylleplass. Jeg er jo fult klar over at dette ikke er normalt å ha, og dette har hjulpet meg masse med å bli enda flinkere til å organisere tingene mine. Ovenfor ser dere øyrepynten min og hvordan jeg har organisert den! Dette er tilbehør som er tilgjenglig på PAX-serien til IKEA som er 50cm dyp ♥ Elsker denne – den er helt anonym helt til jeg drar den ut, og det er bling-bling-flashy times. 

 

Det samme gjelder denne hyllen, også fra IKEA sin PAX-serie (også tilgjenglig på stammene som er 50cm dyp). Her har jeg for det meste solbriller og belter, samt noen skjerf til håret. Solbrillene er organisert etter stil – fargete speilflass, rund fasong, store “kjendisbriller” (LOL så teit sagt) og mer tidløse varianter. Også en liten avdeling med “køddebriller”, hint: den med de røde i

 

Her ser dere hvordan jeg organiserer leppestiftene mine! Dette er det mest geniale tipset jeg har, da leppestifter ofte har fargenavnet under. Etter jeg tok dette bildet tok jeg og snudde alle leppestiftene slik at fargenavnet står opp. Da er det superlett å finne frem! Jeg har også organisert de slik at de mørkeste fargene er bakerst, så lysere og lysere (ja jeg vet, nørd). Disse beholderne står bak gardinen på klesrommet mitt (vinduet er bak sminkebordet), så disse er ikke synlig hele tiden. Liknende leppestiftbeholder finner dere her og her, og jeg har også denne som jeg bruker til å ha leppestifter i. Beholderen jeg har lipliners i er fra Søstrene Grene!

 

Her ser dere hvordan jeg organiserer smykkene mine! Dette stativet er faktisk helt enormt i virkeligheten, så det har enda plass til masse mer. Her har jeg det meste av smykker og armbånd, i alle fasonger og størrelser. Ved siden av står sminkemappen min som også er enorm – men jeg liker det, for da trenger jeg ikke skifte sminkemappe når jeg skal ut å reise. I tillegg er den jo smashing å se på, så den gjør seg godt i hyllen. Smykkestativet er gammelt fra Ellos, men et ganske likt et finner dere her. Sminkemappen min finner dere her!

 

Så til mine “mest brukte”-avdeling. Dette er på sminkebordet mitt ved sminkespeilet. På zebrafatet (dere finner det her) har jeg ringene mine som er litt mer “statement”, og litt dyrere ringer som er litt mer spesielle. Jeg har også min mest brukte hårspenne og favorittsmykket mitt, hihi. Ellers har jeg enda en skål med ringer, her har jeg alle H&M-ringene mine, disse bruker jeg til å matche opp de andre ringene – disse er bare møggel som farger av og er superbillige, haha. I iskremskålen har jeg flere av favorittsmykkene mine + en earcuff. Ellers har jeg også resten av de chunky hårspennene mine liggende fremme, da jeg bruker disse en god del. 

 

Under skålene er det en nydelig speilboks (lik her) hvor jeg har klokkene mine! Nå for tiden bruker jeg ikke så mye klokker, derfor har jeg de liggende inni denne boksen. Litt fordi jeg har så mye oppå den at jeg aldri åpner den, men også fordi den holder klokkene støvfrie og ser veldig fin ut, haha. 

 

Så et lite dypdykk i skuffene mine. Jeg fikk hovedsaklig spørsmål om sminke + smykker, så denne gangen ble det ikke noe om hårprodukter +++. Her har jeg sminken jeg ikke bruker daglig! Den store boksen er fra IKEA, og den er supernice med masse rom i. Her har jeg sommerfoundationene mine, nye produkter, produkter jeg bruker skjeldent/har en pause fra. Samt løsvipper og paletter (som jeg har veldig få av haha). 

 

 

Håper dere likte dette innlegget! Jeg syntes det er vanskelig å ha noen konkrete tips, bortsett fra beholdere haha. Jeg elsker beholdere. Jeg er også glad i å ha mine mest brukte ting fremme, samt ha fine ting fremme. Hadde jeg hatt enda mer plass skulle jeg hatt all ørepynten min fremme også, men det er jo veldig mye haha. Ellers har jeg et annet innlegg på tips til å organisere/bruke plass i små leiligheter, dere finner det her.

8 kommentarer
    1. Kunne du vist dine favoritt-sminkeprodukter? 😍 og vist hva du har av sminke i toalettveska og ellers 😃

    2. Elsker slike innlegg! Gjerne fortsett i samme bane hvis du skulle ha noen flere tips/vise flere lure detaljer ved leiligheten <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg