JULEFERIE

A N N O N S E L E N K E R   G I N A T R I C O T ,   N E L L Y

Det siste døgnet har bordet i leiligheten byttet på to looks:

Fra ny jukeduk, juleblomster og en helt fantastisk mat, til kalkis, pensum og hjemmeeksamen i matte. Med andre ord – jeg har juleferie!! Guri malla så deilig følelse. Jeg har kjent på å være umotivert, sliten og lei de siste ukene, men da alarmen ringte i morges klarte jeg å skjønne såppas at: “dette er siste dag på lenge, for etter i dag er det feri”. Så da var det bare å sprette opp, springe å kjøpe kaffe, før det var eksamenstid. Det gikk heeelt ok – som sagt er det jo ikke eksamen-eksamen, så jeg sier meg fornøyd! 

Gårsdagens middag var helt fantastisk! Jeg må faktisk si at det er noe av det beste jeg har laget, det smakte skikkelig deilig resturantmat. Dm’en min eksploderte av meldinger om oppskrift – det er denne oppskriften, bare med kremfløte i stedet for matfløte, og aromasopp i. Ellers skjærte jeg opp trøffelsalami og stekte med soppen og løken, noe som gjorde hele retten til en trøffelvariant. Til dere som spurte hvor jeg kjøpte pølsen, kjøpte jeg den på julemarked i helgen! 

Jeg tok nemlig en aldri så liten bytur i helgen for å fikse de siste julegavene, samt å titte innom julemarkedet. Så utrolig koselig det var! Nå mangler det bare snøøøø, så blir det jul, hehe. Det ser derimot ut som jeg kan se langt etter, da det er meldt ÅTTE grader på lørdag. Er som en litt dårlig sommerdag, det

En aldri så liten pizzalunsj må til

K J O L E N   F I N N E R   D E R E   H E R

Jeg hadde på meg denne kjolen på lørdagens bytur! Satt så utrolig fint på, og like fin med strømpis under som med bare ben. Også noen skulderputer som ka den en liten space-vibe, I love it

K J O L E N   F I N N E R   D E R E   H E R 

S K O E N E   F I N N E R   D E R E   H E R

På kvelden lagde jeg og kohorten min middag sammen og så på maskorama-finalen! Jeg har jo ikke fulgt med på det, så det var første gang jeg så det – og jeg er så SUR for at jeg ikke har fulgt med før. For et sinnsykt program, hahah!! Neste sesong skal jeg være benket foran tv-skjermen!

Det første jeg gjorde etter levert eksamen klokken 2 var å sette i gang med skikkelig rundvask av leiligheten. Jeg har lovt meg selv å hverken støvsuge eller vaske før jeg er ferdig med skolen for året. Hvorfor aner jeg egentlig ikke, litt fordi det tar tid, men også som en slags (veldig fucka) belønning, hahaha. Jeg er ikke så aaalt for glad i å gjøre husarbeid sånn egentlig, men i dag var det helt fantastisk å støvsuge, vaske krinkelkroker, skrubbe og omorganisere. Jeg ble faktisk så i en vibe at jeg ikke ble ferdig før nå, hahhaa. Jeg har enda litt smått jeg skal gjøre her hjemme før jeg tar kvelden, så det tenkte jeg å sette i gang med nå.

Håper det går fint med alle! Og til dere som er i siste innspurt på lesing – massemasse lykke til!

   

14 kommentarer

Siste innlegg