KNEKKEN #3

Har dere sett! Anna har fått eksamensknekken… Igjen! For tredje gang på en måned. Denne gangen er det dog mer en følelse av utmattelse, og jeg kjenner jeg har så lite igjen å gi. Jeg vurderte å konte denne eksamenen og ta den til jul heller, men etter noen intensive dager med lesing har jeg bestemt meg for å uansett prøve og gjøre mitt beste. Flink pike-syndromet er ekte, og det er alltid bedre å prøve! Jeg merker veldig godt på kropp og sinn, særlig motivasjon, at forrige eksamen ga jeg alt for mye. Alt for lange dager, alt for få pauser, alt for mye rett og slett. Og det går litt ut over denne eksamenen, noe som er veldig dumt. Men men, det får bare briste og bære, og det værste som kan skje er at det ikke går så bra. Og det er virkelig ikke verdens undergang!

I dag må jeg innrømme jeg har en litt dårlig dag – jeg har fortsatt mistet stemmen, er forkjølet, feber og litt nedfor rett og slett. Men er det noe som jaggu mer er sant her i laivet er det at man må ha dårlige dager for å ha gode!!! Stå på alle sammen, vet mange av dere også sitter i eksamensbobla nå – og husk at 1: man kan alltid mer enn man tror, og 2: det værste som kan skje er ikke noe ille. Dette klarer vi! <3

24 kommentarer
    1. Leverer bachelor om 9 dager, så det er litt av en innspurt som gjenstår her og, gitt.. Men – masse lykke til til deg!<3 Enig i at det er verdt et forsøk, framfor å gå rett for å konte 🙂

    2. “Godt” å se at det ikke bare er meg som får denne knekken. Sitter her i masterinnspurten, men etter to veldig hektiske uker der jeg har presset en sliten kropp hardt, er jeg helt utslitt og har ikke mer å gi. Så her er planen å roe helt ned noen dager før det er to knallharde uker til. We can do this!! Lykke til med eksamen <3

      1. ja det hjelper faktisk å se at man ikke er alene, haha… men guri du er flink!! ta deg en velfortjent pause og lad batteriene, før det er power heeeele veien etterpå <3

    3. Føler deg på knekken i denne eksamensperioden! Har også pugget meg ihjel til prak. økonomi eksamen og nå har vi hatt 5 dager med en 17 mai imellom til logistikk… ønsker deg ihvertfall lykke til idag, og krysser fingrene for oss! Dette skal nok gå bra 🙌🏼

    4. Ugghh, er i samme knekksituasjon som deg. Har levert bacheloroppgave (som kom med en selvtillitsknekk før og en utmattelsesknekk etter). Nå har jeg to eksamener igjen og sliter med å motivere meg til dem. Det verste er jo at jeg ikke har tid til å motivere meg engang, første er om to dager!! Vel, nå er pausen over og jeg skal dukke ned i boka igjen.

      1. åååh det er det værste, man føler det liksom er en runddans man ikke kan komme ut av haha 🙁 masse lykke til dette klarer du!! <3 og gratulerer med levert bachelor, HERLIG!

    5. Hei! Jeg tar opp statistikk i år da jeg strøk første året. Denne eksamen avgjører om jeg blir ferdig med bacheloren eller ikke (STRESS!) Jeg bare lurte på om du har noen tips til hvordan klare statistikkeksamen, hvordan øvde du, hva leste du på osv? Lykke til med siste innspurt <3

      1. ouff ja det skjønner jeg er stress! nå er det jo en stund siden jeg hadde statistikk, men det var heeelt vesentlig for meg å SKJØNNE det faget. ikke pugge, men virkelig forstå det – og det er jo litt vanskelig å “lære bort” hvordan man gjør dessverre :((( håper du klarer det, krysser fingerene for deg og lykke til!! <3

    6. Lykke til!! Vi er flere i samme båt… Som jeg sa i fjor, så er det faktisk deilig at du blogger om hvordan det er i eksamensperioden. Motiverer meg!

    7. Åh, Anna.. håper dagen i dag har vært litt lettere og at motivasjonen kom snikende tilbake etter helga.. Skjønner så utrulig godt at du er lei. Men som alle andre her skriver: Vi klarer dette<3

    8. Åå jeg kjenner meg så igjen i alt dette eksamenstulleriet! Studerer selv medisin første året i Oslo og trodde jeg skulle DØ før eksamen. Sov ikke hele natten før og det er bare så kjipt for det gikk jo fint! Og hadde det ikke gått fint så tenker jeg fuck it, man må få stryke og kjenne på nedgang iblant også uten å bli knust. Samfunnet nå til dags er bare så retta mot “perfekt”. Og et godt sitat en student bør leve etter;
      Enten så går det bra, eller så går det over 😉
      Lykke til Anna. Du er flink, enten du stryker, eller står! Diggeste med helevetesperioden er når man får komme tilbake til det normale liv, uten panikkanfall, 4 stk Iskaffe Latte, kaos hår og blodsukkerkarusell 😉

      1. herregud FLINKIS! så jæskla sant det du sier med at man ligger våken / drømmer om å stryke hele jævla natta, også er dagen der også går det fint og man blir sånn…. giiiirl relax, ahhaa!! det gikk kjempebra med meg i dag, masse lykke til på denne også, du er superflink!! <3

        1. Takk for svar, men svarte du på den nyere posten din nå? Lurer på den fine skjorten/blazeren/kjolen og jakken 🙂

          1. åja fuck hahaha unnskyld!! begge er fra nelly, jakken er utsolgt – kjolen heter polka dot noe tror jeg! <3 fra merket glamorous om jeg ikke tar feil!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg