KNEKKEN

Huff og huff, jeg har dårlig samvittighet. Jeg har ikke blogget på nesten tre dager, som nesten må være personlig rekord for meg uten å si fra om at det blir en stille periode. Jeg må være helt ærlig med dere og si at jeg har hatt en liten downer de siste dagene, og egentlig bare følt at alt føles vanskeligere, tyngre. Det kommer nok av en blanding av stress, engstelighet og isoleringen jeg gjør når jeg leser til eksamen, men det hele endte egentlig opp med at jeg har slitt veldig med å konsentrere meg, og ikke fått lest noe særlig til siste skoleeksamen i det hele tatt. Så frustrerende, og man vil liksom bare komme seg tilbake til sin gode, hverdagslige “groove” igjen, men så får man det bare ikke til.

Men i dag hadde jeg siste skoleeksamen, og gikk inn i lokalet forberedt på å enten levere blankt, stryke, gjøre det dårlig – i hvertfall ende opp med å måtte konte/ta opp faget igjen. Men herregud så flaks jeg hadde i dag, og fikk oppgaver som gikk akkurat på det jeg faktisk hadde fått banket inn i nøtta. En veeeeldig stor opptur, og et moment mindre å tenke på – jeg føler meg sååå takknemlig og heldig (i form av flaks) for at det gikk som det gikk, haha…

Men! Jeg kom egentlig innom for å si at bloggingen den neste uken kommer til å bli litt sporadisk. Jeg har en siste eksamensoppgave som skal leveres inn, i tillegg til at jeg må fokusere på å komme meg litt opp fra denne downern. Det er nok ikke noe gøy for hverken dere eller jeg om jeg skal oppdatere sånn halvveis, og jeg vet at dere forstår – men tenkte uansett å gi en liten update <3  Jeg vet mange får en liten “knekk” på denne tiden, og da er det viktig å huske på at det går over, gjør ting du syntes er hyggelig (jeg har kjøpt meg juletre!!! gleder meg sånn til å vise dere!!!), spis god mat og bare gjør ditt beste. Håper det går bra med alle, så blogges vi litt her og der de kommende dagene! S U S S

41 kommentarer
    1. Godt å høre at det gikk bedre enn forventet da! Uff kjedelig å ha det sånn, lykke til på resterende eksamen <3

    2. Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver da jeg sliter med mye av det samme selv. Det føles godt at jeg ikke er alene. Føler alle rundt meg har det helt topp og at jeg er den eneste som ikke takler hverdagen/det å være menneske.. Du er bra <3

      1. det er såå viktig å vite at man ikke er alene om slikt, det føles så mye tyngre når man føler seg alene “om det”. men bare husk at veldig mange sitter med de samme følelsene selv om man ikke viser det!!! stå på <3 <3

    3. Dette traff meg skikkelig, men vi skal komme oss gjennom dette! Masse lykke til, sender en stor klem<3
      Og husk: enten så går det bra, eller så går det over <3

      1. DET skal vi!!! og jeg sender en superstor klem tilbake <3 det er sååå sant det du sier, viktig å ha "in mind". masse masse masse lykke til! <3

    4. Hahaha, forresten, leste på Jodel at folk gleder seg veldig til årets pepperkake-mesterverk! Tydeligvis ikke bare dritt og rykter som spres der 🥰

    5. Anbefaler yoga, meditasjon og «grubletid». Sistnevnte anbefalte legen min meg, da jeg sliter med søvn og stress i hverdagen (spesielt nå i eksamenstiden). Å sette av en halvtime, time, hver dag kun til å tenke. Lager meg en kopp te (blir mer stresset/urolig av kaffe) og setter på en spotifyliste med Lo-Fi Beats og «grubler», tenker over alt jeg kunne komme til å tenke på, så jeg ikke gjør det resten av dagen. Slik får jeg lest/fokusert bedre til eksamen! ❤️

    6. Du er så god og fin!!! Endelig noen som skriver noe om en slik type «knekk». Jeg hadde muntlig i går og kjæresten min trodde han ble nødt til å bære meg inn i eksamensrommet. Men jammen fikk jeg ikke stotra meg igjennom. Dette er ikke for å skryte men for å si at VI KAN FAEN MEG DO THIS !!!! Rart hva man får til når det virkelig gjelder, uansett hvilke forutsetninger man har og alle vonde følelser som ligger på lur innvendig. Siste innspurt nå, så er den en sjukt velfortjent ferie i vente <3 Mange mange klemmer

      1. offff det er så fælt!! men guri GRATULERER med overstått, FLINK er du!!! <3 <3 3 og tusen takk for fin kommentar, masse klemmer tilbake

    7. Skjønner veldig godt hva du mener! Har hatt en kjip høst med å ta opp to fag fra forrige høst i bacheloren, strøk på den ene, venter på karakter til den andre som jeg såvidt rakk å levere inn, og virkelig fikk knekken ved å skjønne at jeg kanskje har valgt feil studie etter 2 år. Heldigvis midt oppi alt hadde jeg et valgfag som ikke hadde noe særlig med studiet mitt å gjøre, og fikk min første B i løpet av disse to årene. Har fått mange stryk og konte, noen D og noen C. Så har endelig skjønt at jeg har gått feil studie når alle de obligatoriske fagene har gått dårlig og jeg har måtte ta mange av de på nytt men plutselig nailer valgfagene som går i et annet studie. Så veldig deilig å få en B så jeg får bekreftet at jeg ikke er dum og ikke noe galt med meg når det kommer til å studere, men bare valgt feil studie. Så stå på! Deilig for deg å få bra oppgaver på eksamen så du slipper å ta faget på nytt! God juleferie når det kommer <3 og lykke til med siste innspurt! 😀

      1. jaaa såå bra du skjønte at det bare var feil studie!! også såå gøy med en B da – gratulerer så mye!!! du er superflink <3 <3 og tusen takk fine du, masse lykke til videre du også!

    8. Snart er det jul vennen!! Du er kjempeflink og jeg heier på deg og har heiet på deg i ti år 🌸✨

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg