MIN DAG I BILDER

I går kveld bestemte kjæresten og jeg meg for å ….. dra på skitur!!! Jeg har enda en liten uke igjen før jeg starter på skolen, pluss at jeg prøver å finne på litt gøyale ting i noe som kan være en litt tung periode, med både starten på et nytt år kombinert med lockdown, haha. Jeg er egentlig hverken spesielt glad i eller god i å stå på langrennski, og husker som barn at jeg tenkte “når jeg blir voksen skal jeg aldri gjøre dette igjen”, hahhaa. Men det er noe med å prøve ting igjen som litt eldre, og det var jaggu ikke så værst. Selv om alle andre i løypa føyk forbi og jeg var riiimelig ustø hele turen, fikk vi en helt fantastisk solnedgang og ikke minst den deilige følelsen etterpå. Vi endte opp med å være ute i over 3 timer fordi vi begge hverken er særlig naturtalent på ski eller skiløyper, så da vi eeeendelig fant parkeringsplassen var kroppen helt dauu, hahhaa.

Et uvant syn, hahha!! Jeg er mye mer glad i å ake og kjøre snowboard, men etter i dag ble jeg litt mer glad i langrenn skal jeg innrømme. Men essensielt med kakao, brus og sjokkis i sekken ass

Altså hallo solnedgang?! Det var faktisk helt magisk

Til dere som spurte på Instagram – genseren er strikket av bestemoren min! Superfin, myk og varm – har brukt den så mye ute i julen

Da vi kom hjem var det tid for middag, og jeg hadde jo allerede lagt planer om å lage enchiladas! Jeg endte opp med å ikke gå for noen spesiell oppskrift, bare følte meg litt frem på ingredienser. Det ble helt fantastisk nydelig om jeg skulle sagt det sjæl, og det var også superenkelt. Jeg henger sikkert 10 år etter som aldri har laget enchiladas, men men – bedre sent enn aldri haha 

Men ja om noen skulle ville lage det samme: jeg stekte kylling i strimler til de fikk litt farge, hadde oppi 1 rødløk, 1/2 rød paprika og 1/2 gulpaprika. Stekte litt til, før jeg hadde oppi to poser BBQ Fajita krydder fra Old El Paso, og litt vann. Stekte/kokte alt litt til, før jeg helte av sausen i en egen skål. Deretter la jeg klart 5 tacolefser (jeg kjøpte de mellomstore siden jeg har en ganske liten ildfast form), og fylte hver tacolefse med kyllingfyllet, tok litt revet ost over, før jeg brettet den sammen og snudde den, og la den i den ildfaste formen. Dette gjorde jeg med alle 5, før jeg strødde ost over der igjen, og helte resten av sausen over. 10-13 min i ovnen på 200 grader, bare til osten var gyllen! Lagde også picco de gallo ved siden av, pluss rømme og tacosalsa. Helt nydens var det

H A   E N   F I N   K V E L D   V I D E R E  ♥

 

12 kommentarer
    1. Hei! 🙂
      Tenkte meg på skitur i Bymarka selv i løpet av de neste dagene men er ikke så kjent i forhold til steder. Lurer derfor på hvor det var dere gikk, da løypene så bra ut på bildet😁
      Ha en fin dag videre!!

      1. jeg er så sjuuukt lite kjent selv, så her er jeg nok til dårlig hjelp haha 🙁 meeen vi parkerte på Storsvingen (?), også valgte vi løyper etter hvor det så ut til å være bra spor osv… mer enn det ANER jeg ikke da vi hele tiden gikk oss bort hahaha

    2. Herregud så kos!! Skulle ønske jeg kunne stå på ski, knekker serr nakken hver gang jeg prøver:))) rip

      1. hahhaha damn girl det hørtes ikke bra ut hahaha!!! hva om du går der det bare er helt flatt skulle til å si?? om det finnes da, hahah… jeg hadde digget en løype uten hverken opp eller ned iaf

      1. tusen takk!! vi parkerte på Storsvingen er det eneste jeg vet, også gikk vi oss litt bort her og der, og gikk egentlig bare på gefylen, ahha :(( beklager megadårlig svar!!

    3. Dette vil jeg også prøve – aldri laget enchiladas jeg heller, men det er fordi jeg ikke har skjønt hvordan man gjør det, det har virket som så mye styr, og jeg er liksom litt “svosj” når det kommer til matlaging; det skal gå fort og være minst mulig arbeid, ja og sunt. Nå skjønner jeg hvordan jeg skal gjøre enchiladas, og har funnet en middagsrett jeg har lyst å bruke pico de gallo ved siden av. Jeg tror jeg blir å bruke Quorn-biter istedetfor kylling, smaken ligner litt og konsistensen er veldig lik kyllingfilét. Takk for inspo og oppskrift! 🙂

      1. ja det var superenkelt å lage, så anbefaler det – brukte vel kanskje 15 minutter på selve enchiladasen, også lagde jeg picco de gallo mens den sto i ovnen. Supergodt, og blir sikkert like godt med Quorn!! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg