MIN KARANTENE-“TO DO”-LIST:

I dag tenkte jeg å gjøre det jeg snakket om i går – vise dere min “to-do”-liste i karantene! Den oppdateres egentlig hele tiden med ting jeg kommer på at jeg må få gjort. I tillegg til det som står under er det litt andre ting som “skriv sammendrag av fokusgrupper og lever inn”, samt “ta bilder for xxx”. Litt ting som er knyttet til min jobb og skole, og ikke like interessant å dele her (ikke at noe av dette er så veldig interessant hahaha). Når jeg skrev overskriften på dette blogginnlegget tenkte jeg: “shit, dette var en overskrift jeg aldri trodde jeg kom til å skrive”. Snedig.

 

  V A S K E   O G   S T Ø V S U G E   H E L E   L E I L I G H E T E N

Dette var noe av det første jeg gjorde her hjemme, da det virkelig var på tide! Det jeg hater mest med senvinteren er alle de pittesmå gruskornene og småsteinene som blir med i sko inn, og som man blir å tråkke rundt på etter hvert i leiligheten. Nå er jeg jo ikke utenfor huset så da blir jo ikke det noen problem, haha! Det gjør det helt klart litt bedre å være i karantene når leiligheten er helt støvfri og lukter nyvasket!

 

  M A L   O V E R   V E G G E N E   I   L E I L I G H E T E N

Nååå høres det kanskje ut som jeg har stått i stige og malt over hele leiligheten, men det har jeg altså ikke. Haha! Det begynner å bli over to år siden jeg pusset opp her, og i løpet av det kommer det jo ulike “bruksmerker” rundt om kring i leiligheten, hvor enten ting har falt på veggen og laget merker, eller den veggen Melis springer langs for å tørke pelsen (den har blitt rimelig slitt og stygg). Så da tok jeg frem malespannene og gjorde litt touch-ups hvor det trengtes!

 

  R I N G   B E S T E M O R

Dette punktet er jo for lengst “checked” men det står uansett åpent hele tiden, for det har jeg planer om å gjøre en god del ganger til. Ikke bare å Facetime bestemor, men en god del andre i familien også. Så hyggelig!

 

  O R G A N I S E R   K L E S S K A P

Ahh, dette er kanskje mitt favorittpunkt, haha! Jeg pleier ofte å ta en liten detox i klesskapet, hvor jeg rydder og lager plass. Men for noen dager siden brukte jeg faktisk en hel dag på å ta en skikkelig detox. Da tok jeg for meg hver eneste skuffe – alt fra bikinier til bukser, og gikk igjennom hvert eneste plagg. Det resulterte i fire store poser med klær jeg skal gi bort, bedre plass og ro i sjela. Jeg elsker å organisere klær!

Fiiine klesrommet mitt. Elsker det rommet! Det gjenstår dog å vaske inni hver hylle – det syntes jeg ikke er like gøy, så det står veldig veldig veldig langt ned på to-do lista mi, haha.

Et tips til alle med skuffer i garderoben: organiser buksene sånn! Det har åpnet et ny verden for meg, haha. Ikke bare blir det mye bedre plass, men man får også sett alle buksene man har! Før så jeg jo bare den øverste, mens nå har jeg full oversikt over hva jeg har liggende.

 

🗹  V A S K   K J Ø K K E N :   F L I S E R ,   F R O N T E R ,   S Ø P P E L S K A P

Av en eller annen grunn syntes jeg å vaske fliser er dritkjipt – meg og matfett er ikke bestevenner. Jeg syntes det er så utrolig ekkelt, og ikke minst vanskelig å vaske, haha! Men derfor er det jo ekstra viktig å få gjort. Så flisene skal vaskes, frontene må jeg også gå over, og til slutt – vaske søppelskapet…. Det er heller ikke det jeg har gledet meg mest til, men. Haha! Jeg vet hvor digg jeg syntes det er når jeg har gjort det.

 

🗹  O R G A N I S E R   S K O

Dette skal jeg gjøre i dag om jeg får tid! Som dere kanskje har skjønt er jeg veldig glad i å rydde og organisere tingene mine, og nå er det tid for at sneakers og alt av hverdagssko skal organiseres. De siste månedene har jeg blitt skikkelig bitt av sneakers-basillen, så det er ikke lenger plass til alt. Vil dere kanskje se noen av de nye sneakersene mine? Let me know!

 

🗹  O R G A N I S E R   S M I N K E

Til å kun bruke typ de samme produktene hver eneste dag, har jeg faktisk en egen skuff med masse sminke i. Det meste av det brukes ikke, men jeg syntes det er så vanskelig å kvitte meg med produkter jeg har brukt masse penger på. Men nå må jeg bare være streng med meg selv – sminke går jo også ut på dato, så da er det ingen grunn til å ha liggende.

 

🗹  V A S K   A L L E   S P E I L 

Narssisisten sjæl (neida, jeg sier at det er for at leiligheten skal se større ut haha) har jo helt sinnsykt mye speil her hjemme, og de må vaskes. Hva er egentlig den beste måten her? Jeg har brukt grønnsåpevann og klut, men er det noen lurere måte? Gjerne kom med tips!

 

🗹 V A S K   T O A S T J E R N 

Hahaha en veldig konkret ting her, men guri som jeg utsetter dette. Jeg lager meg toast nesten hver eneste dag, så det føles alltid så ork å vaske det ofte. Men det er jo faktisk superviktig å få gjort, så det skal jeg gjøre i kveld!

 

🗹  M E D I T E R E   &   Y O G A 

Dette punktet er ganske langt nede på listen min, da jeg enda har en god del ting jeg “må” eller som “trengs” å gjøres. Jeg tenkte å starte med litt yoga her hjemme samt prøve meditasjon, noe jeg aldri har gjort før! Men til nå har jeg faktisk ikke fått gjort det enda, men jeg har ganske mange dager igjen her hjemme så det er nok ikke noe problem, haha.

 

🗹  B E G Y N N E  Å  S P I L L E  P I A N O  I G J E N 

Dette begynte jeg faktisk litt med for noen uker siden – jeg hentet keyboardet mitt i leiligheten og begynte å spille og synge litt igjen. Det er en så bra måte å få tiden til å gå på! Om man ikke kan et instrument er jo også nå en god mulighet til å begynne, hvis man har lyst til det.

 

H Å P E R   D E R E   L I K T E   I N N L E G G E T ,  

O G   A T   D E T   G Å R   F I N T   M E D   D E R E   ♥

 

 

45 kommentarer
    1. Beste for å vaske speil er en tørr mikrofiberklut. Om man trenger litt fukt, ta så lite som mulig:D Da unngår man striper og eventuelle skjolder

    2. Hærlig innlegg, hærlige du! YES, please, show me your sneakers! 😉 Eeelsker sneakers! På speil bruker jeg mikrofiberklut med litt glass spray! Grønnsåpe kan gi litt grått resultat! Klem! <3

    3. Fine og fornuftige to do´s! (Skrives det egentlig sånn haha)
      Jeg bruker jif sin universalspray, sprayer den rett på speilet og tørker av med papir eller en tørr mikrofiberklut, resultatet blir fint men må jobbes littegrann med <3

      1. hahah tror det var rett måte å skrive det på, ja!

        tusen takk for tipset, skal absolutt prøve denne sprayen neste gang jeg er på butikken (må det bli ikke alt for lenge til, høhø) <3

      1. tusen takk, jeg er veldig fornøyd med det <3 ja anbefaler absolutt å prøve ut den måten å ha buksene på, liker det såå godt!

    4. Seriøst TAKK for det innlegget her!! Har sikkert ikke tenkt på halvparten av alt du har ramsa opp så nå har jeg enda mer å fylle dagene med <3

      Når det gjelder speil pleier jeg å bruke jif glass- og vindusspray (den gjennomsiktige flaska med blått vann) og tørkerull som ikke loer. Synes det gir et mye bedre resultat enn å bruke glassfiber/mikrofiberkluter da det er vanskeligere å få bort alt støv med disse!

      1. såå bra du likte det, det blir jeg glad for å høre <3 <3

        du jeg fikk faktisk et tips om den sprayen av noen andre også, men den har jeg ikke her hjemme og blir litt vanskelig å få kjøpt den nå også – men når jeg er ute av karantene skal jeg absolutt prøve den, hørtes veldig kjekt ut!

    5. ELSKER organiseringen i klesskapet !! Og jammen så lurt med buksene; dette blir helgens aktivitet uten tvil 🙂 Angående vasking av speil er svaret enkelt; nal! Spray på jif universalspray, bruk en godt fuktet klut (rent vann) til å dra over hele speilet (gnikk litt ekstra på flekker) og så drar du over med en nal 😀 Det er viktig at hele speilet får godt med vann på seg, slik at nalen glir lett. Fiks ferdig på null komma niks! Tørk av overflødig væske på nalen mellom hver gang du drar over speilet, og det blir ikke en stripe igjen <3

      1. ja det anbefaler jeg absolutt, hihi!

        tusen takk for tipset, jeg fikk faktisk AKKURAT samme tips av en venn ista haha!! så da er det vel noe genialt i det <3

    6. Tips: Etter at du har vasket toastjernet, bruk bakepapir/ et bakeark i det fra nå av når du lager toast, så trenger du aldri å vaske det igjen!! Bakearket dekker både nedsiden og oppsiden av jernet på innsiden 😀 Nå trenger jeg bare å tørke av det en gang i blant, men aldri mer skraping av gammel, smeltet ost <3

      1. herreGUD SÅ LURT. hvorfor har jeg ikke tenkt på dette før!!!! Hahaha shit ass takk for life hack, jeg brukte en time (!!!) på å vaske toastjernet i dag, og er ikke fysen på å gjøre det igjen med det første. <3 <3 <3 u genius

    7. Åh, håper det blir hyppigere blogging fremover! Skjønner godt at det kanskje føles meningsløst, men jeg tror innleggene dine er et lite lyspunkt for mange – spesielt nå. Jeg blir i hvert fall kjempeglad når jeg ser du har skrevet noe nytt!

    8. Hvis du skal rydde i sminkeskuffen, kanskje du kunne vist noe av det du kaster i et blogginnlegg? Særlig hvis det er ting du ikke bruker fordi det er dårlig? Litt sånn.. anti-tips eller hva jeg skal kalle det haha

      1. update: jeg har nå ryddet og det var egentlig ikke noe tess, hahah… fikk ikke kastet så mye, så blir nok ikke å lage et eget innlegg på det <3 men en god regel er at ting som foundations, hudpleie osv bør man passe litt på, mens ting som pudder, øyeskygger osv kan man ha over "dato" <3

        1. Ikke noe problem, skjønner det! Ja, tenkte egentlig mest på om det var noe som har vært et skikkelig bomkjøp!

    9. Deilig å fylle hjernen med lett underholdning innimellom alle de alvorlige nyhetene om dagen. Tusen takk for at du gidder å blogge, det er en herlig pause i hverdagen <3 Håper du er på bedringens vei! Varme klemmer fra Bergen

    10. Når det gjelder vask av speil (og vask av vinduer for den saks skyld) så er Jif Vinduvask eller Nylonvask amazing!! Liker vinduvasken best, den selges på Europris her, eventuelt selges Nylonvask på Extra😄 Da bare blander du litt av produktet i en bøtte med vann og bruker en klut til å tørke over speilene! Veldig viktig at kluten ikke er nuppete vel og merke, det må være en sånn som er helt glatt beregnet for glass/speil haha <3 Da får jeg perfekt resultat hver gang, selv uten nal, og det er fort gjort! Hilsen tidligere deltidsvaskehjelp🤗

      1. herregud for en proff! takk for grundig kommentar, her har jeg flere ting å prøve meg på ser jeg, haha <3 skal absolutt gå til innkjøp av den Jif-sprayen, flere som har anbefalt den!!

      1. jaa mener jeg har sett både mamma og bestemor stå med avispapir før, haha!! tenkte å prøve det men hadde ingen aviser her hjemme, haha. men takk for tips <3

    11. Hei, kan du vise yogarutine og hjemmetreningen du gjør? Hadde vært supert med litt inspirasjon i disse karantenetider!

      1. heihei <3 jeg har ikke begynt med yoga enda, men tenkte å starte med "yoga with adrienne" som hun lenger opp (eller ned??) i kommentarfeltet her anbefalte! ellers syntes jeg det er litt vanskelig å vise hvordan jeg trener, men kan eventuelt se om jeg får laget noe på det senere i karantenen, hehe <3

    12. Bruk glasspray/universalspray og papir (helst ikke dopapir siden det går i oppløsning) når du skal vaske speil OG glassbordet <3

    13. Anbefaler Yoga with Adriene på Youtube hvis du skal begynne med yoga! Hun har flere 30-dagers programmer som er veldig greie å starte med

      1. jeg har sett så mange anbefalinger på hun, så det må jo være den beste! <3 er absolutt den jeg skal prøve meg på når jeg begynner <3

      1. jeg har tenkt litt på det og prøvde å begynne, men har liksom ingen veeeeldig gode og revolusjonerende triks, haha… men skal se mer på det <3

    14. Anbefaler å blande salmiakk og grønnsåpe til å vaske fronter, fliser osv. Fjerner matfett ganske effektivt 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg