MIN LØRDAGSFROKOST

I dag våknet jeg sent, det var overskyet og jeg skulle spise lørdagsfrokost alene. Derfor bestemte jeg meg for å lage en av mine favoritt lunsjer til frokost heller! Jeg har delt en oppskrift på bruschetta før, men den var ganske mye mer tids- og ingredienskrevende, både med hvitløksgnukking, pannesteking, ost og grilling i ovnen. Jeg vet at dette ikke er noe nytt i det hele tatt, men tenkte uansett jeg skulle dele hvordan jeg lager en enkel og god bruschetta!

B R Ø D

P E S T O

C H E R R Y T O M A T

L Ø K

O L J E

 

Ikke bare er det supergodt – men sånn som i dag våknet jeg til et brød som begynte å bli litt tørt, en halv løk i kjøleskapet som burde vært spist, og en pesto som hadde stått åpnet en stund. En veldig fin måte å få brukt opp slike ting!

Bildene forklarer vel det aller meste – men før jeg skjærer opp brødet skrur jeg på ovnen, før jeg påfører et lag med pesto på brødskivene, og legger de i ovnen (selv om den enda holder på å bli varm). I mens kutter jeg opp løk og cherrytomat (i to), tilsetter litt olje og en good del salt (jeg er dessverre veldig glad i salt, men her smaker man jo bare til). Rører rundt, tar brødskivene ut av ovnen – og voila!

 

Det eneste negative med dette er at man stanker så sjuuuukt hvitløk. Da jeg gjorde yoga i sta kunne jeg kjenne hvor intenst løk jeg luktet enda, haha. Men hvem har vel blitt skadet av litt løklukt tenker jeg. Ellers er det veldig godt med finhakket fersk basilikum i også om man har det stående, men let’s be hones – jeg har aldri en fersk basilikumplante stående

H A   E N   F O R T S A T T   F I N   L Ø R D A G   A L L E  

 

6 kommentarer
    1. Off topic, men vi to er vel ganske enige om at 17. mai er den beste dagen! Hvordan ser du for deg årets? Det er jo ikke så veldig innafor med langbord og stor frokost med hele gjengen nå. Skal du møte opp på noe, ordne noe digitalt eller noe annet? Blir det på med festdrakt og flagg, eller mer “en vanlig dag”? Skal du gå rundt i byen/sentrum? Lurer på om enten “alle” kommer til å drite i alle anbefalinger, eller om “alle” holder seg i hagen/leiligheten sin og at det knapt blir en bunad å se. Vanskelig å forutsi, men hva gjør du og hva tror du folk gjør?

      1. Heihei! 17 mai er by far årets beste dag ja, og det blir nok en annerledes feiring i år. selv har jeg ikke lagt noen planer enda da jeg venter på reglene først! jeg blir nok uansett å gå med festdrakt og flagg og spise frokost med så mange det er lov tenker jeg <3 om jeg blir å gå rundt i byen/sentrum tviler jeg nok derimot på, det blir nok mest sannsynlig å holde seg hjemme til noen. jeg vil anbefale og oppfordre aaaaallllle til å ikke drite i anbefalinger selv om det er 17 mai, for SÅ viktig er virkelig ikke dagen <3 jeg håper at folk følger reglene!! <3

    2. Prøvde dette til frokost i dag, og det var SÅ godt! Tok også litt balsamico på toppen for liiitt ekstra smak og det anbefaler jeg virkelig! <3 Har hatt en ekstra tung eksamensperiode der jeg har følt meg litt deppa den siste tiden… Ligger dessverre litt bak i forberedelsene og merker hvor stressa jeg blir av alt jeg skal rekke, og at jeg ikke har hodet på rett plass :/ Uansett så vil jeg bare si at jeg finner mye glede og motivasjon av å lese bloggen din om dagen!<3 Krysser fingrene for at det går greit med eksamene, og lykke til videre i dine forberedelser og bacheloroppgaven <3

      1. så gøy at du prøvde den, og ikke minst at du likte den!! jeg liker dessverre ikke balsamico :((( men kan se for meg at det passer sammen!!

        åh, gode du – så fint du finner litt motivasjon her inne. det gjør meg glad <3 og husk: det er IKKE rart om hodet ikke er på rett plass om dagen, vi lever i en veldig rar tid! og bare husk at du er SUPER flink, og dette greier du – det viktigste er bare at du gjør ditt beste <3

        masse masse masse lykke til!<3<3 heier på deg!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg