MINE SERIETIPS OM DAGEN

Som jeg nevnte i forrige innlegg, har jeg jo vært ganske så ivrig på serietittingen om dagen. Jeg elsker å se på serie, og kjæresten min blir helt amazed over hvor dedikert jeg er. No joke: i all min ledige tid ser jeg på serie – jeg tar med meg maccen inn i det rommet jeg skal gjøre noe. Når jeg dusjer står ofte maccen på vaskemaskina så jeg kan se på samtidig som jeg dusjer, når jeg sminker meg står maccen på sminkebordet, når jeg lager mat står maccen på kjøkkenbenken. Skal jeg vaske klær står maccen på badegulvet, og så videre… Jess jeg blir helt obsessed når jeg først finner gode serier, hahaha

Så ja, stålsett dere, for the sis har sett mye serie. Jeg har også vært litt på kino, hvor jeg så “Lilttle Women” (heelt grei) og “Bombshell”. Sistnevnte likte jeg veldig godt, den frembrakte følelser i meg og kjente jeg engasjerte meg veldig. Så mye at jeg også så serien om samme sak, “The Loudest Voice”. Begge to var kjempebra! Men over til de andre serietipsene – disse tre seriene har jeg vært oppslukt av i den siste tiden!

 

–  T Y N N   I S  –

 

(Bilde: https://tvguide.vg.no/program/tynn-is)

 

Denne fikk jeg anbefalt av svigers, og selv om handlingen kanskje høres litt tørr ut, er den superspennende. Jeg liker egentlig ikke så godt å forklare hva handlingen er (skal åpenbart ikke bli noen filmanmelder), jeg vil bare tipse dere haha. Det meste ligger gratis på NRK, men alt ligger også ute på TV2 Sumo. Etter hver episode klarte jeg nesten ikke vente med å se neste, nesten så jeg vurderte å skippe enkelte planer jeg hadde så jeg kunne se ferdig (hahah jeg gjorde det ikke da heldigvis)

 

–  H E K S E J A K T  –

 

(Bilde: Misofilm / TV2)

 

Jeg er ofte ikke sååå glad i norske serier, men denne var dødsbra. Også her ble jeg veldig engasjert når jeg så på, og fikk flere ganger lyst å slå i bordet, haha. Veldig bra skuespill, og ikke minst en handling som jeg tror er mer relevant enn hva man kanskje tror… Jeg så også dette på TV2 Sumo!

 

–   T H E   M O R N I N G   S H O W   –

 

(Bilde: Apple)

 

Denne serien hadde jeg hørt veldig mye om før, men helt ærlig visste jeg ikke helt hva den handlet om. I tillegg finnes den bare på Apple TV, så den er ikke like enkel å få sett. Jeg har enda ikke sett det ferdig (da jeg kun kan se det når jeg er med kjæresten), men til nå er dette en 10/10 serie. Igjen suuuperbra skuespill, masse kjente skuespillere samt relevant handling.

 

Håper dere likte innlegget – jeg pleier jo egentlig aldri å gjøre slike innlegg og syntes alltid det er dritkjedelig å lese på andres blogger, haha. Men her sitter jeg, gitt. Ellers har jeg andre anbefalinger som jeg har sett i det siste, som The Outsiter på HBO!  H A   E N   F I N   D A G

18 kommentarer
    1. Tror heller handlingen i heksejakt er mindre relevant enn man kanskje tror. Historien serien bygger på er 20 år gammel og det har blitt mye mer likestilling i advokatbransjen heldigvis.

      1. Jeg jobber som advokatfullmektig og ja, det har blitt mer likestilling, men på langt nær hva det bør være. Når det er som mål å nå 30% andel kvnnelige partnere innen 2030 har vi ikke kommet særlig langt spør du meg.

    2. Jeg har også sett the morgning show – bare å glede seg til resten – en av de beste seriene jeg har sett på lenge!

      Enig i at Heksejakt var bra, og tror også som deg at dette kan være relevant i dag. Tipper mange kan slite med å si fra om ubehagelige feil for å slippe følger, og at det er snusk i bransjen.

      Ellers, hvis du skal på kino må du dra å se «Parasitt». Ellevill film, men sykt underholdende og bra!

      1. Åh har store planer om å se Parasitt på kino, har hørt den er superbra og ikke minst vunnet masse priser!! så det skal jeg absolutt gjøre <3

    3. Synes det er gøy å lese jeg:) Synes å huske du så på Papirhuset? Ser hvertfall på det nå og er heeeekta<33

      1. så bra du likte innlegget! når jeg får slike tilbakemeldinger kan jeg vurdere å lage mer av det også <3 jaaa papirhuset er LIFE, gleder meg til det kommer mer!!!

    4. Har nettopp sett både tynn is og heksejakt, og fortsettet derfor tilfeldigvis på en serie som heter Hamilton på sumo – og den var jo nesten enda bedre!! Så utrolig spennende! Anbefales.

    5. Hei❤️ Kunne du skrevet litt om kjolen fra Oh Polly? Den så så fin ut😍 Var det lang ventetid, hvordan synes du de var i størrelsen osv?

      1. heihei <3 det kan jeg så klart! nå fikk jeg den jo sponset så akkurat frakt og ventetid er ikke sikkert er 100% det samme når man kjøper… men det var superrask frakt på den jeg fikk i hvert fall, typ noen dager! kjolen jeg postet på instagram syntes jeg var vanlig i størrelsen, kanskje litt stor rundt puppene til meg (men jeg har små pupper da). jeg har den i 34 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg