MINI-HYTTETUR

Forrige uke, da jeg hadde vinterferie, var faktisk planen egentlig å dra til Brønnøysund. Men da jeg våknet med sår hals måtte jeg ta en coronatest og vente på svar, så da ble det til at jeg ikke rakk å bli med likevel. Noe som var litt dumt, da jeg hadde gledet meg veldig til det. Men litt senere i uken ble det jaggu en mini-hyttetur på meg, da jeg og kjæresten dro en natt på hyttetur til svigers. Den ligger bare én time unna, noe som er veldig kjekt!

Og dere – jeg kjørte dit selv!!! Det er _alltid_ noen andre som kjører når vi skal ut av byen, selv om det er min egen bil vi ofte kjører. Jeg kan prøve meg bak rattet i 15 minutter, før jeg som oftest blir så redd og må kaste inn håndkleet. Jeg vet faktisk ikke om jeg har snakket så mye om dette, men jeg er veldig redd for å kjøre bil når det ikke er bykjøring. Men jeg har veldig veldig lyst å komme over den frykten, så forrige uke kom det en bølge av tøffhet over meg, og jeg satt meg jaggu bak rattet og kjørte hele veien til hytta. Skuldre og armer var stive som stokker da jeg kom frem, faktisk satte det seg sånn i kroppen min at jeg ikke sovnet før 05.00 den natta, siden kroppen min enda var så anspent, haha. Men mestringsfølelsen og stoltheten var helt utrolig! Det er tuneller som er det værste for meg, og ruten vi kjørte inneholder typ 10 tuneller med noen skikkelig lange også, så det var veldig bra å få øvd meg på det jeg liker minst også.

 

– E T  L I T E  B I L D E D R Y S S –

 

Da vi kom frem var det fyr i grillhytta, hvor middagen skulle lages og serveres!

Der ble det helt nyyydelig indrefilet. Grillhytte er GØY ass, jeg elsket konseptet med å sitte rundt ilden å se maten bli laget på et blunk. Også så godt det ble da!

Poteddes

Oscar var min supermodell denne lille hytteturen, haha!

I dag har jeg skole heele dagen, så jeg får bare stålsette meg før det blir et dypdykk i integrasjon, haha. Håper tirsdagen deres blir fin! 

10 kommentarer
    1. Hahaha, så sykt “gøy” at du er redd for å kjøre ute av byen! Føler at det er motsatt i de aller fleste tilfellene – at folk skyr å kjøre i by!

      Ha en fin dag <3

    2. Jeg har også hatt skikkelig frykt for å kjøre bil, men da i byen! Føler at jeg mister kontrollen når det er så mye som skjer rundt meg, og så blir jeg livredd for å gjøre noe feil. Har heldigvis kommet seg nå da, så nå tør jeg kjøre litt rundt 😀 Deilig med den mestringsfølelsen 🙂

      1. offf så ubehagelig! vet flere som har det sånn <3 det er vel bare øvelse som gjør mester på sånn type kjøring og! jeg er jo ikke redd for å kjøre i byen og mitt beste tips er å bare ta det rolig, og kjører man feil så går det som oftest veldig fint<3

    3. Ååå, det verste jeg veit er når vi drar til Trondheim som har flere felt 😂😂 Trening gjør mester håper jeg for oss begge

    4. Dt er litt fint å høre det ikke er bare meg som er redd for å kjøre bil. Jeg er redd for alle bilkjøring da. Lappen min ble svin dyr fordi jeg var så mye redd. Nå er det litt bedre, men unngår å kjøre når jeg kan. Kult at du utfordret deg!

      1. oufff det er så ubehagelig! sjæl, brukte vel dobbelt/tre ganger så mye på lappen som er vanlig 🙁 får håpe det blir bedre til deg etter hvert <3

    5. Hei Anna!
      Da jeg tok bacheloren min hadde jeg samfunnssikkerhet som fordypning, og der lærte vi at inni tuneller er typ den tryggeste plassen å kjøre bil! Det kommer av at folk tenker det motsatte, og dermed har mye mer skjerpede sanser og følger godt med på veien. Derfor er det veldig lite ulykker i tuneller! Samme med svinger kontra rett vei. Håper dette kan hjelpe deg litt med frykten for tuneller.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg