NYTT I HUDPLEIE

A N N O N S E L E N K E R   B L I V A K K E R

Daaa var det tid for innlegget jeg tenkte å vise frem litt ny (og gammel-ny) hudpleie! Hudpleie har jo de siste årene blitt noe jeg har fått mer og mer interesse for, og får mer og mer lyst til å ta vare på huden min på best mulig måte. Forrige uke var jeg faktisk på hudpleie, noe jeg bare har vært 2 ganger før. Der fikk jeg vite litt mer om huden min, om hud generelt og ja det var veldig interessant! Og etter den timen bestemte jeg meg for å bestille noen nye produkter – det ene kommer her! Resten står på ønskeliste min, hehe. Den skal jeg prøve å få postet senere denne uken!

D A G K R E M    H E R

Ny dagkrem på søta! Jeg har egentlig tenkt litt at dagkrem ikke er “så nøye” som nattkrem, at det er liksom på natten fukt og aktive ingredienser skal på osv. Men her har jeg jo tenkt riiimelig feil tydeligvis, haha! Jeg har sett at flere bruker solkrem hver eneste dag, selv i Norge på mørkeste vinteren og dager det er overskyet. Jeg har tenkt at det bare må være kødd, men etter å få forklart hva UVA-stråling er bestemte jeg meg for å starte sjæl, ass. Jeg syntes derimot det kan være noe herk å påføre selve solkremen hver enda dag, så da søkte jeg litt rundt etter dagkremer med solfaktor i seg! Valget falt lett på denne, da den tydeligvis har noe teknologi som gjør at man får ekstra glow i tillegg +++ masse fukt (noe jeg hadde litt mangel på sa hudpleieren). Har brukt den i en liten uke nå og er veldig fornøyd, så denne blir jeg nok å kjøpe igjen!

 

Ø Y E K R E M    H E R

Jeg tenkte å slenge med denne også, selv om jeg har brukt den i snart et halvt år. Denne fikk jeg med heeelt random i en pressepakke fra Ginatricot før jul, haha. Hadde hørt mye bra om Filorga, så gledet meg til å prøve den, og nå er den fast på hver eneste morgen! For det første elsker jeg lukten og konsistensen på den, i tillegg til den er drøy og føøøøler jeg får litt mer “glow” om det går å si.

 

N A T T K R E M    H E R 

Haha denne er _langt_ i fra ny, og vist og anbefalt i hue og ræææva her inne. Men jeg gikk tom for noen uker siden, og den nye krukken kom i posten for noen dager siden og jeg ble så GLAD. Så da slengte jeg med den her også, jeg! Jeg skal ikke snakke noe mer om hva jeg syntes om den, men når jeg fikk noen uker opphold uten den, merket jeg virkelig hvor mye jeg elsker den, haha. Det er en fryyyyd å ha den tilbake

Tenkte å høre litt med dere også om dere har noen tips! Jeg trenger mer fukt i huden min, har noen tips til gode produkter her? Da kanskje i form av serum og masker, da jeg allerede har dag og nattkrem (men kom gjerne med tips her også, elsker å prøve ting). Ellers ser det ut til at jeg har småååå tendenser til rosascea i kinnene mine, så om noen selv har dette (i stor eller liten grad) gjerne kom med tips til produkter dere har likt her også, det hadde vært supert!

8 kommentarer
    1. Har selv rosacea i en svak grad, men kan få tidvis veldig rød og sykt tørr hud. Jeg har prøvd uendelig mye fra forskjellige merker det siste året, men fant ingenting som hadde positiv effekt før jeg prøvde elixir. Det har jo en litt stiv pris, men absolutt verdt det for meg. Produktene er også ganske drøye i bruk vil jeg si. Bruker selv utelukkende produkter fra det merket, men Niactil og hydractil rich cream er vel kanskje de to produktene jeg ser på som aller mest gunstig for min hud med rødhet og mangel på fukt. Bruker acticlear gel og sulfactil cleanser om jeg får kviser eller jeg merker at inflammasjonen i huden går crazy. Det skal sies at jeg ikke begynte med alle produktene samtidig, men har kjøpt litt og litt etterhvert. Så må man ha litt tålmodighet, for det tar en stund før resultatene kommer, acticlear ble jeg for eksempel veldig nuppete og rød av første uken, så merket jeg bare positive effekter av den etter det. Selv har jeg merket at alle produkter med parfymer er NO go på min hud, og gjør at huden blir sykt sensitiv.
      Håper du fikk noen tips her, og oppdaterer om du velger å prøve noen nye produkter. Hudpleie er jo så sykt gøy og spennende, og spesielt når man finner noe man merker har effekt. 🙂

      1. tusen takk for grundige tips!! har prøvd niactil fra elixir før – likte den, men merket ikke sååå mye forskjell? men har ønsket meg noen pads nå som jeg tenkte å teste ut fra Elixir, så det blir spennende!! kanskje jeg må prøve ut den hydravtil rich cream også <3

    2. Jeg har også mild rosacea, og syns egentlig det aller viktigste for min hud har vært å ikke bruke for mange forskjellige typer kremer på huden, men heller prøve å finne én type eller ett merke som fungerer og holde meg til det. Parfyme og mye type tilsetningsstoffer osv. merker jeg også at huden blir irritert av i lengden, så jo mildere krem jo bedre. Kan tipse om Avivir som lager dagkrem, nattkrem, solkrem, rens osv. med aloe vera som hovedingrediens, og som i tillegg (bonus!) er noen av de billigste kremene jeg har vært borti! 🙂 Nå bruker jeg omtrent bare kremer og produkter fra dem og huden min er myyye mindre irritert enn med de fleste av kremene jeg har fått anbefalt av hudlege.

      https://lyko.com/no/avivir?gclid=Cj0KCQjwjPaCBhDkARIsAISZN7QUG_Usx9KcJM2XpzjR6cgo_FxzFkr9L7rRAaPFnje3UzHNW6Sxg9IaAgGnEALw_wcB

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg