OPPDALSHELG

Hei og god tirsdag! I går hadde jeg fulle planer om å blogge, men den siste uken har jeg liksom ikke hatt noe særlig å komme med her inne. Regner med det går fint!! I går startet jaggu mandagen og uken med at jeg ble oppringt av noen som lurte på om jeg kjente til en turkis Fiat 500, for den var nemlig på vei til å bli tauet vekk. Veldig mandags-aktig start på mandagen med andre ord!

I helgen var jeg i Oppdal med jentene! Helgen hadde vi planlagt leeeenge, slik at vi hadde noe å se frem til og en helg alle kunne sette av godt frem i tid. Der var det masse snø og veldig hyttestemning – på lørdag forsvant jo alle coronatiltak i tillegg, så da feiret vi med å dra en tur på afterski. Det var viiiirkelig lenge siden sist, hahaha. Ellers besto egentlig helgen av veldig god mat og drikke, fliring, tulling og baaare kosing. En skikkelig koselig helg

Meg som lager middag på fredag og roter HELT sykt 

Men det ble veldig godt! Vi laget indrefilet med fløtegratinerte poteter, stekte potetbåter, fløtesaus, sennepssmør, stekte asparges og tomater, stekt rosenkål med bacon og granateple og stekt løk! Ikke alle tålte fløte like godt så da lagde vi litt av hvert så alle fikk noe man likte. Det ble nesten som en biff-tapas, haha! Superduper godt

På lørdag bygde vi en snøbenk i hagen og tente bål!

 

(annonselenke) drakten min finner dere her

Ikke alle middagene ble liiike vellykket, haha. På lørdag skulle vi lage pizza, men klarte å lage alle 5 pizzaene på matpapir i stedet for bakepapir. Det oppdaget vi etter pizza nr 1 ble stekt og papiret hadde smeltet inn i pizzabunnen og var klin umulig å løsne. Da måtte vi prøve å løsne deigene fra papiret før steking, noe som viste seg å være like vanskelig. Som endte i noen av de værste pizzaene jeg har sett, alle så ut som baccalao. Men herregud som jeg lo da vi sto der og holdt på hahaha. Og prikken over i’en da den siste av pizzaene gikk rett i bakken da vi skulle ta den ut av ovnen. Success

 

Nå skal jeg spise litt før et møte, og så blir det litt trening senere i dag. Før <3 tv titting <3 resten av kvelden. Altså jeg ser så mye på tv om dagen og finner så innmari glede i det, hahaha. Eller, nå mener jeg vel egentlig serie, og ikke lineær-tv. Men same same? Jeg elsker i hvert fall å sitte å glane om dagen

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg