sørlandet

Hei og hå fra flysetet på et Norwegian-fly på tur til Spania!!! Rakk akkurat å få lastet opp disse bildene til innlegget før vi tok av, så da fikk jeg jaggu blogget litt oppe fra luften. Lenge siden sist!? Men det er vel kanskje ikke noe nytt, haha… Siden sist har jeg vært på ferie her i Norge, på de “faste” plassene som jeg er hver sommer, nemlig hytta vår på Sørlandet, etterfulgt av en tur til Kragerø.

Verdens beste plass!!! 

Jeg har seriøst vært _så_ oppheng på reker denne sommeren?! Kanskje fordi jeg ikke har fått spist det noe særlig. Men derfor var det ingen tvil om hva jeg ville ha til middag ASAP vi kom til sørlandet. Heldigvis hadde den lokale matbutikken fått inn ferske reker samme morgen, og det var såååå godt! Sjømat og skalldyr tror jeg er noe av det beste jeg kan få på en sommerdag ass 

Ellers var jeg en tur på besøk til noen venninner som har hytte i samme område en dag! Jeg har aldri hatt noe særlig “hyttevenner” haha, så det var veldig koselig å få noen i en alder av 28 år, lol. Vi tok oss en båttur inn til Lillesand, før vi chillet, grillet, drakk litt vin og slappet av, før vi dro videre til hytten vår!

Og fikk se en av de nyyyydelige solnedgangene Sørlandet kan levere

Dagen etterpå var det tur for Kristiansand Dyrepark!    

En av mine sooooleklare favoritter her er Kardemommeby – er det bare meg som kunne sett for meg et *drømmeliv* i denne byen??? Å bo i tante Sofies rosa hus der??? Det høres ikke helt feil ut ass

Men størst av alt, det er så klart Kaptein Sabeltanns verden. Blir rørt hver gang jeg er der det er såååå barndomsminner

 

 

Sånn her ser dusjing ut på hytta vår, som sikkert noen husker har vi nemlig ikke innlagt vann der!    

En av mange grilldager

Og enda flere solnedganger

MASSE pusling. Jeg aner faktisk ikke hvor mange timer vi brukte på å få ferdig dette puslespillet av hytta på 1500 (!) brikker. Men vi ble ferdig kvelden før vi dro, HELDIGVIS. Hvis ikke tror jeg på ekte vi hadde måtte være igjen lenger hahaha

Vi var relativt heldige med været da det var mye dritvær i resten av landet denne uken, men siste dagen var heeeelt amazing! Siden det ligger helt nederst i landet og havet er neste er det ofte en del vind der, men guri den siste dagen var heeeelt vindstille, kjempevarm og strååålende sol! 

Så det var virkelig en helt perfekt uke på Sørlandet med familien og kjæresten! Vi kjørte jo 13 timer i strekk ned dit fra Trondheim, så da er det greit å være der i hvert fall en uke når man først er der, haha.  

Og på vei hjem dro vi innom Kragerø!  

Der ble det en obligatorisk tur med båten til Skåtøy den ene dagen, der er det sååå idyllisk!   

Og en svipptur innom Tåtøy også

Så det var 10 dager med nydelig ferie i nydelige Norge 

4 kommentarer
    1. Så heldig du er som har et sånt sted! Det så helt nydelig ut ❤️ Den grønne strikkagenseren var veldig fin, ser hjemmestrikket ut? Fortsatt god ferie!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg