UKEN SOM VAR – UKE 26 + 27

Akkurat nå: .. sitter jeg og lurer på om jeg har slått hjernerystelse. Jeg har så innmari vondt i hodet, og har en liten kul på siden. Jeg har også supervondt i både kinnben og skulder på samme side av kroppen, så jeg vet veldig godt hvorfor. Jeg deiset ned i dansegulvet da jeg skulle stå på handstand på vors i helgen, nemlig. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg 1: må gjøre det hele tiden, SÅ gøy er det virkelig ikke og 2: jeg skal gjøre det så sent på kvelden når jeg ikke har noen kroppskontroll. Men jeg er heldigvis ikke kvalm og uggen, bare veldig vondt i kulen i hodet, så regner med jeg berget med litt forslått venstreside

 

Ukens tanke: Dette tenkte jeg faktisk akkurat på, og det var – tenk om vi måtte bli født igjen som voksen. Og tenk at vi opplevde fødselen helt, helt alene! Dette er jo en evig tanke for min del, som mange kanskje vet – jeg tror en fødsel må føles så traumatisk for barn at man egentlig er et helt annet lite individ, men så blir man født og blir helt fakkkkd up og traumatisert av det fordi det er så rart og vondt hahahaha shait

 

Ukens opptur: Det var jo gøy å være ute i helgen, men som dere kanskje har skjønt: litt for gøy på slutten der kanskje

 

Ukens nedtur: Da jeg var i Bulgaria startet hodet mitt å være idiot igjen, og jeg har egentlig vært veldig engstelig i en lang stund. Men det har hjulpet å være hjemme, ha rutiner og … trygghet, så nå begynner jeg å “få litt fred” fra meg selv igjen, haha. Noen kjenner seg kanskje igjen?

Ellers dere, har jeg fått massemassemasse små nupper på brystet. Jeg trodde først det var soleksem siden det kom da jeg var hjemme fra Bulgaria, men det klør ikke, det går ikke vekk (har gått over en uke + jeg har brukt sånn kortisonkrem). Så jeg lurer på om noen har noe tips? Det ser ut som masse små kviser egentlig, og er hverken vonde eller irriterende (annet at jeg syntse de ikke er så alt for fine og gjerne vil ha de bort)

 

Ukens sang: Jeg har hørt så lite på musikk de siste ukene, at det er helt sprøtt. Men jeg har fått det for en gammel favvo igjen, nemlig VII TO av flinke Astrid S og Philip Emilio. For en diggers sang

 

Ukens person: Det må nesten være med Emilie, da hun er typ den eneste jeg har tilbrakt tid med i disse dager, haha. Vi har nemlig trent hver (!!!) dag sammen, med sirkeltrening hvor vi svetter rumpa av oss (forhåpentligvis ikke bokstavelig talt). Vi skal jo på ferie igjen sammen og har ingen planer om å trene eller tenke på slikt da, så da tenkte vi å trene oss ferdig nå så vi kan slappe av muuuuyyyy på ferri!

1: jeg har brukt 2 uker på å skjønne hvorfor jeg ser så trøtt ut om morgenen, før det slo meg I DAG at jeg har jo faens pollenallergi som jeg har glemt å ta

2: vibing 

3: meg i syden

 

Ukens kultur: Dere aner virkelig ikke hvor mye serie jeg har sett de siste dagene. Eller, ukene. Jeg har faktisk slått min egen serie-titting rekord, og akkurat nå ser jeg på Sons of Anarchy og er ferdig med sesong 3 snart (startet for 5 dager siden:)). Ellers følger jeg jo med på Euphoria, Big Little Lies og Handmaids Tale som komer ut ukentlig og er store favviser hos meg om dagen. Jeg har også sett When They See us (ALLE må se den, fy søren!) og Chernobyl. Jeg vet jeg har sett typ 5 andre serier også hahaha men kommer ikke på de

 

Ukens obsession: Kanskje ikke så sjokkerende, men iskaffe. Nå som jeg har vært hjemme uten å ha noe særlig gjøremål om dagene, og ikke noe fint vær har jeg vært litt deppis når jeg har stått opp. Derfor har jeg fylt opp kjøleskapet med en iskaffe til hver morgen jeg er her før jeg skal reise, så jeg har noe å kose meg med og se frem til når jeg står opp, haha.

 

Ukens mat: Jeg er en så sjukt parodi på meg selv. Så klart pizza. Dere aner ikke hvor mye pizza jeg har spist den siste uken (tre grandiser, to lompepizzaer hver dag, resturantpizza to ganger. Lett)

 

Ukens gledingz: Å reise på feriiiiiiiiii! Herregud som jeg gleder meg. Jeg er så glad jeg hadde 10 dager hjemme etter ferien med jentene, så jeg rakk å kjede meg skikkelig, kjenne på skitværet og ikke minst glede meg til å reise igjen. Jeg kan nesten ikke vente, og først går turen på festival hvor jeg regner med det blir et jækla til skitshow!

 

Ukens donk: Kjære, kjære, Norwegian. Jeg hadde mest lyst å skrive et helt innlegg for å utdype hvor mye dere suger, men samtidig vet jeg hvor flaut jeg syntes det er når influencere fisker etter hjelp/service online  når fly er forsinket, haha. Derfor skal Norwegian få ukens donk av meg – i og med at de gjorde meg og jentene nesten TO dager forsinket på Bulgariaturen. Flyet vårt hadde nemlig transfer Trondheim -> Oslo -> Bulgaria, hvor flyet fra Trondheim ble forsinket mer og mer pga. tekniske problemer. Vi kommer oss til slutt til Oslo, og springer til gaten hvor flyet til Bulgaria enda står. Vi får ikke komme inn, og long story short – 10 stk fikk ikke komme ombord på flyet (som enda sto på bakken). Stakkars Rebekka måtte fly til Bulgaria alene og være der alene helt til vi kom, haha 🙁

Uansett – donken kommer ikke egentlig før nå – vi blir booket om på to fly som går et døgn senere (med 12 timer mellomlanding i København blandt annet), og ja jeg skal spare dere for hele historien, men det eneste vi fikk var 75,- hver for å kjøpe mat. På en reise som endte opp med å bli over 30 timer forsinket. Så kjære Norwegian, SVAR PÅ MAILEN MIN og gi oss damerne den refusjonen vi har krav på er dere snille :):):)))

Rekk opp hånda alle som tror jeg får spons av Norwegian i fremtiden

 

Ukens flause: Jeg tror faktisk den handstand-episoden går her også jeg, for ettersom hvor vondt jeg har i dag kan jeg bare se for meg hvor kult det kunne sett ut

1: to søte damer i syden

2: enda en søt dame i syden

3: har verdens dårligste nattesøvn på en fettete sofa inne på Peppes Gardemoen klokken 4 på natten

26 kommentarer
    1. Hahahaha jeg leste en smule for fort og trodde det sto “bare veldig vondt i kukhodet” istedenfor “bare veldig vondt i kulen i hodet”

    2. giiirl, jeg sliter med noe av det samme selv, men her er jeg pretty sikker på at det er soleksem, men eksemen forvandlet seg til kviselignende utslett dagen etter (kan også være vanlig for soleksem). Mitt klør heller ikke, eller gjør vondt å ta på men er så grusomt stygt og mye på skuldrene at jeg har lyst til å gråte nesten, rip😭😭😭
      MEN til poenget hehe, har fått anbefalt å ta et bad i krystall grønnsåpe eller rett og slett smøre grønnsåpe rett på utslettet – det skal visstnok funke som fjell, så verdt et forsøk kanskje???

    3. Jeg tror det skyldes typen solkrem du bruker! Jeg får feks sjukt mye av piz buin men ingenting av sånne dyre solkremer man kjøper pp apotek

      1. oiiii girl du jeg brukte piz buin på slutten av ferien!! så det er sikkert det?? jeg skal faktisk å kjøpe meg svindyr solkrem i dag tenkte jeg, for jeg orker ikke enda mer sånn her ass!!! <3

        1. Anbefaler de fra la roche posay(?) som selges på vitus og boots hvertfall. Sliter med det samme, og har veldig sensitiv hud men den funker for meg! Ellers er änglamark som selges på Coop også helt gull

    4. Jeg slet med soleksem selv, på bryst, hender og føtter. Fikk beskjed om å teste betakaroten og det funka fjell! Nå merker jeg det med en gang jeg har glemt å ta betakaroten før jeg er i sola (påsken feks, krise at den ble igjen hjemme). Så om du ikke har prøvd, så gi det et forsøk! Jeg bruker btw den man får kjøpt i Sverige som er litt sterkere ☀️ Kos dere på Stavernfestivalen, bare å glede seg🤩🤩

      1. jeg kjøpte faktisk betakaroten for en ukes tid tilbake da jeg først oppdaget det, så håper det rekker å “kicke inn” før jeg reiser til syden igjen nå!! nå tror jeg kanskje ikke det er soleksem det jeg har, men får håpe det fungerer likevell <3 takk for tips! <3

        1. Det er kanskje solkremen du har brukt. Jeg får også masse nupper på brystkassen av solkrem! Og ja, Norwegian er så jævliiiii dårlig. Synd at SAS er så dyrt….. ps. Gjerne anmeld bøker du leser i sommer!

    5. Fikk også sånn «utslett» men små nupper på armene når jeg brukte piz buin!! Men merker ingenting med andre «billige» solkremer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg