UKENS SPØRSMÅL

A N N O N S E L E N K E R   N E L L Y ,   N A – K D ,   K I C K S ,   B L I V A K K E R 

Hvordan redigerer du bildene dine på instagram? Bruker du samme filter på alle bildene? Et litt detaljert svar hadde vært fint 🙊❤️

Åh, jeg skjønner veldig godt at et detaljert svar hadde vært fint, men det blir rett og slett umulig… Jeg redigerer hvert eneste bilde ulikt, og I KNOW hvor irriterende det er å høre, trust me. Når jeg ser folk på Insta med nydens bilder som varer det blir jeg helt biiiishhhhhh SLUTT. Men jeg bruker som oftest lightroom for å justere farger og lys, også bruker jeg VSCO og afterlight for filter ofte. KUNI cam, MOLDIV og Prequel bruker jeg for å lage litt mer spesielle effekter på bildene <3 

 

Og når du ikke kjøper pensum, låner du av andre eller bruker du bare internett?

Et spørsmål som så klart kom i eksamensperioden, som jeg svarer på nå, haha… Jeg ser det ofte an – man får jo en god pekepinn fra forelesninger og forelesere om de jobber direkte ut i fra pensum, og jobber seg strategisk gjennom boken. I slike fag kjøper jeg sjeldent pensum, da jeg får med meg stort sett alt om jeg er i alle forelesninger. Noen fag derimot “freestyler” litt på akkurat det, så der kjøper jeg det, samt om det er regnefag hvor jeg kan trenge oppgavene. Men jeg venter ofte helt til eksamensperioden med å kjøpe, for å se om jeg virkelig trenger, høhø. Men så er jo jeg skippertak-o-lini og da så trenger ikke boken like mye i starten av året

 

Hei! Har ingen passende sommerklær og må dermed bygge opp sommergarderoben helt fra scratch! Vil ha få plagg som jeg kan gjøre mange kombinasjoner med, alt fra sko til jakker. Kanskje du kunne laget et innlegg om hva du ville kjøpt for å lage en fin sommergraderobe om du var i samme situasjon som meg? Hvilke plagg ville du prioritert?

Så gøy spørsmål! I min basic sommergarderobe er jeg avhengig av en blå denimshorts (eks. denne), løse kjoler, både i print (eks denne) og basics (denne er min fav om dagen). Jeg er også avhengig av basic cropped t-shirts, noe jeg for så vidt er hele året – mine favoritter er disse. Mine favorittsolbriller er jo Celine Shadow, men de er jo stive i pris. I tillegg føler jeg solbriller er så individuelt hva man kler, men et par sorte/brune er jo alltid lurt å ha! Av jakker liker jeg helt klart best denimjakker på sommeren, og selv har jeg uttalige blå (denne har jeg, den sitter veldig fint), men det er også fint med hvite, grønne, beige +++. Når det kommer til sko er jeg avhengig av å ha noen sko jeg lett kan ta på meg når jeg for eksempel er på stranda i utlandet, og da er jeg veldig glad i Birkenstock sine Arizona Narrow fit, siden jeg har så smale føtter. I tillegg er de sjuuukt lette på foten. Ellers må jeg så klart alltid ha et par hvite sneaks, som resten av året. Håper det ga deg svar selv om det ikke ble et eget innlegg <3 

 

 

Lurte på hvordan/med hva du påfører Laura Mercier setting powder og når du påfører det? Tar du det oppå solpudder og alt, helt på slutten? 

Nå som jeg har kjøpt meg den nye versjonen med mye glød i, bruker jeg en ganske stor og fluffy kost når jeg påfører, da det blir veldig konsentrert og … rart, om jeg bruker en mer sammensatt børste med pudderet. Jeg tar litt på kosten, “swirler” i lokket, og påfører kjapt og lett på huden. Det er som sagt en del glow i det så man må påføre litt annerledes enn man gjør med det vanlige! Jeg påfører settingpudderet med en gang jeg er ferdig med alt flytende, så jeg tar altså solpudder, highlighter ++ over der igjen 🙂

 

Her hadde du veldig fine bryn! Hvordan sminker du de? Håper du koser deg på ferri!

Så utrolig hyggelig! Jeg bytter litt på produktene jeg bruker på bryna, men min favoritt er jo denne blyanten. Men den finnes jo kun på nett, og det er ikke alltid jeg husker/orker å fylle opp lageret, så da bruker jeg bare H&M sin “pencil” som er ganske lik, men langt i fra like pigmentert. 

 

 

Hei! Kjæresten min skal studere i utlandet til sommeren og jeg merker jeg gruer meg veldig mye til dette. Vi er i et veldig fint og trygt forhold, og jeg ønsker selvfølgelig at han skal gjøre det han ønsker, men klarer fortsatt ikke å la være å grue meg til han skal dra… I og med at du og kjæresten din hadde avstandsforhold en periode, kan du skrive litt om hvordan dette gikk for din del? Vi har vært sammen i 2-3 år og er så redd for at vi skal “glemme” hverandre eller miste følelser når vi kanskje går lange perioder uten å se hverandre

Jeg skjønner godt at du gruer deg, men forhåpentligvis, og mest sannsynlig blir det bedre enn hva det føles ut som nå. Det er vanskelig i starten, men når man får opplevd den gjensynsgleden og herlige følelsen man får når man ser hverandre er det ofte verdt det. Så lenge du også har noe å oppta tiden med i “din” by, så kommer det absolutt til å gå fint. Ring hverandre, skype, tekste, reis å besøk hverandre. Jeg og kjæresten suuuuger på å snakke i telefonen, så vi Facetimet og tekstet mest, og besøkte hverandre slik at vi møttes ca. hver 3 uke, men det kunne også gå 5-6 uker på det meste. Dette klarer dere!! <3 Det er sykt mye positivt med avstandsforhold også, spesielt det at man blir flink å verdsette tiden man har sammen!

 

Hvorfor kommer ikke innleggene dine på Bloglovin?

Spør dere meg så spør jeg dere… Jeg blir så suuuur! De har ikke kommet på typ en måned nå, og vet mange tror jeg har tatt bloggpause/sluttet å blogge, når jeg egentlig oppdaterer typ hver dag, haha… Jeg har sendt de mail også, så venter på svar. Men virker som det er en bug med alle Egmont-bloggene og Bloglovin?

 

Når kommer neste pod?

Det er faktisk veldig usikkert… Studioet vi podder hos driver og flytter, samt har sommerferie, så tror ikke vi har mulighet til å podde før første uken i august… Det er sååå dumt, for vet at både jeg og Erica er dritstoked på å podde! Så om noen sitter på et studio vi kan låne hehehe

6 kommentarer
    1. Et lite tips angående avstandsforhold er å høre podcasten til Ida Fladen når P3-Ronny er gjest, veldig fin episode!

    2. Åh, det spørsmålet om hvordan man kan bygge opp sommergarderoben var skikkelig bra! Minner meg om innlegg du hadde før i tiden der du ga tips til f.eks. bukser for jenter med lange ben, korte ben etc. Haha! Jeg synes at du burde ta opp igjen den tråden, det er faktisk veldig mye morsommere enn et vanlig “new in from…” eller “dagens outfit”, men sikkert mer tidkrevende da 🙂

      1. ååå så gøy å høre at du likte det!! ja jeg ser den, men det eneste er at så fort man liksom har skrevet om det en gang er det “oppbrukt”, haha… men jeg skal prøve å bli flinkere til å lage sånt igjen, men det må jo også finnes klær som passer til “spaltene” om du skjønner <3 tar litt tid ja men er veldig gøy å holde på med egentlig!!

    3. Dere kunne jo hørt med Radio Revolt! (Studentradioen) De har vel sikkert masse ledig studioplass nå i sommer 😀 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg