CORONATEST OG AT-HOME-ØLSMAKING

Hei og hååå alle sammen, håper det er bra med dere! Jeg har fått meg tiiiidlig helg, etter en lang uke og en lang dag. Jeg har jo ikke hverdags-blogget enda denne uken, så tenkte å ta en kjapp recap av særlig mandag, som startet på _veldig_ mandagsaktig vis. Jeg våknet med vondt i halsen, og da var det jaggu ikke noe annet å gjøre enn å bestille coronatest i mens jeg hadde hjemmeforelesning. Plutselig finner jeg ut at jeg jaggu meg har arbeidskrav i matte også, som måtte gjøres unna i hu og hei før det bar avgårde for å stikke de berømte bomullspinnene i nese og munn. Den var heldigvis negativ, og da var det gjort også. Jeg hadde gruet meg litt til den første gangen jeg måtte gjøre det, men det hele er jo over på 10 sekunder, så det er jo eeegentlig ikke noe stress, selv om det så klart var ubehagelig, haha. Tenkte jeg skulle fortelle mer om det på podden, som spilles inn i morgen (og da er forsinka fordi vi måtte avlyse poddingen til jeg fikk svar på prøven)

Ellers har det ikke skjedd stort – jeg har egentlig stort sett holdt på med skole og kjøping av julegaver. I helgen derimot bestemte jeg og kohorten for å arrangere en at-home-ølsmaking! Jeg gjorde jo det sammen med kjæresten min tidligere i lockdown, og det er en veldig koselig aktivitet å gjøre sammen (om man er over 18 seff). Jeg kjøpte inn 4-5 små øl til hver, brød og godt smør, og denne gangen skrev jeg ut skjema med informasjon om de ulike ølene (land, lukt, smak, + diagrammer på sødme, friskhet og bitterhet) samt et eget poengskjema (design, lukt, farge, smak, helhet). Tror vi ble sittende i 4 timer med det, med skravling om alt fra ølen man har i glasset, til alt mulig annet. Brød skal tydeligvis være bra for å nøytralisere smaken i munnen mellom hver øl, meeen det er jo også jeskla digg å ha noe å spise på i mens også hehee

 

Og som alltid i pandemi-tid, brukte jeg hver lille anledning til å pynte meg. Haha! Paljettkjole og full glam. Jeg liker det – resten av uka sitter jeg jo stort sett sminkefri i joggis, hjemme med zoom-skole på skjermen.

 

H Å P E R   A L T   E R    B R A   M E D   D E R E ,   S Å   B L O G G E S   V I   I   M O R G E N   ♥ 

 

8 kommentarer
    1. Hei, kan du komme med en oppdatering på din hudpleierutine morgen og kveld?
      Og har du testet produkter fra Dermalogica? 😊

    2. Hei!! Jeg fikk nylig samme kjole som deg i gave, og lurte på om du har samme problem som meg; at kjolen “ryr” helt sjuuukt mye?? Må ta den på i dusjen fordi det faller av så mange tråder og paljetter:(( Den sitter nyydelig på deg forresten

      1. hallooo <3 jaaa det har jeg!! jeg så det da jeg åpnet den og prøvde den første gangen, men bestemte meg for å beholde den fordi så mange av paljett/glitterkjolene jeg har er sånn, og den var så fin på, hahha…. men ja etter jeg brukte den her hjemme måtte jeg ta en runde med støvsugeren dagen etterpå ja!! men på selve kjolen så jeg ingen forskjell da, vet ikke om du gjorde det? håper kanskje den "slutter" å ry etter hvert, men vet jo ikke!! si i fra om du finner ut av noe lurt, haha <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg