HYTTETURHELG

Hei og god mandag onsdag alle sammen! Jeg har trodd det har vært mandag helt siden … mandag, haha. Jeg var jo på hyttetur i helgen og skulle egentlig komme hjem på søndag kveld, men endte opp med å bli værfast midt på Dovrefjell under stormen/orkanen. Herreguuuud så skummelt det var – vi kjørte opp før stormen var i gang og Dovre enda var åpent, men endte opp med absolutt null sikt midt på fjellet, Dovre hadde stengt, og det var ingen andre rundt oss. Så redd og nervøs er det lenge siden jeg har vært, men heldigvis kom det en reddende engel av en mann i en trailer som tilbød seg å være følgebilen vår. Så da kjørte vi mellom 5 km/t og 30 km/t hele veien til Oppdal, hvor vi bestemte oss for å ligge over for å slippe å kjøre et sekund mer i så dårlig vær. Virkelig virkelig ekkel opplevelse men samtidig også en fantastisk opplevelse å få den hjelpen av en forbikjørende. Blir rørt !!! Men ja, derfor har uken min blitt litt forsinket, da hele turen ble et døgn forsinket. Jeg har i tillegg strekt en muskel i rumpa (lol), så nå går jeg halvveis på krykker og får ikke gjort stort av trening. Hahaha. Sånn går no dagan !!

Men ja – i helgen var jeg på hyttetur! Vi var en gjeng som egentlig skulle til Island de samme datoene, men som ble avlyst. Det var jo riiimelig kjipt, så da bestemte vi oss for å leie oss en hytte i Norge i stedet! Så da gikk turen til Sjusjøen på torsdag kveld. Vi var så innmari heldige med været. Vi hadde booket hundekjøring på fredag, som da skjedde på fjellet i steiksol og blå himmel. Hundekjøring var helt fantastisk og absolutt noe jeg vil gjøre igjen!

For en heeerlig gjeng

♥ Å våkne til sol

Hjem å få varmen i seg

På kvelden lagde jeg og noen flere pasta til hele gjengen, da ble det kremet tortellini! Er samme oppskrift som jeg brukte her.

På lørdag hadde vi booket bord på resturant! Vi hadde fått anbefalt Hai på Graaten, så vi gledes oss veldig. Flere av oss hadde ikke vært på resturant på flere uker, i tillegg hadde jo de nasjonale tiltakene lettet, så det passet perfekt. Dere kan tro det var en gjeng som fikk fullstendig overtenning inne på resturanten, haha. Var blant annet her jeg fikk strekk i rumpa – dere som følger Skitshowet på Insta skal få film av seansen senere i uka haha

Altså er dere ved Sjusjøen – dere MÅ prøve Hai på Graaten. Herregud så godt det var. En skikkelig, skikkelig resturantopplevelse – vi bestillte 6 retters med tilhørende vinpakke. Der fikk vi bla. skinke, gyoza, tom ka gai, +++ massemasse annet godt. Helt fantastisk godt var det med superhyggelige ansatte!

  

Og sist men ikke minst – den fine hytta vi bodde på. Koste meg sånn i helga, med glade snille og gøyale damer. Vil gjøre akkurat det samme igjen (minus hjemturen i storm hahaha).

Nå skal jeg få gjort litt mer jobb og halte meg ut på en tur med Melis. Ha en nydelig onsdag videre alle sammen! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg