MATHELG!

Heii og god mandag alle sammen! Her kommer det som etter forrige uke, offisielt ble min faste “mandagsspalte”, haha. Altså helgen min i bilder! Da jeg satte meg ned i sta for å redigere så jeg at 80% av bildene var av mat, og det er en ganske accurate representasjon av helgen min, for den har virkelig vært en skikkelig matfest. Både hjemmelaget, resturantmat og take away.

På lørdag hadde kjæresten min bursdag, så da bestemte jeg meg for å lage en aldri så liten treretters for en gjeng med venner! Det ble en skikkelig helaften med alt fra stolleken og åpen mic utover natta, hahaha. Veldig veldig gøy

Borddekkingsentusiasten

Jeg bestemte meg for å lage kamskjell til forrett! Jeg eeelsker kamskjell, men har aldri prøvd å lage det selv. I tillegg føler jeg det er den perfekte forrett, da det er lite men med masse smak og konsistens. Og til dere som lurer på hvor kjolen er så er den flere år gammel fra For Love And Lemons, så den tror jeg dessverre ikke fås kjøpt lengre!

Så forretten ble altså da kamskjell med blomkålpurè og chorizo, jeg brukte denne oppskriften. Det ble faktisk utrolig godt! Til hovedrett kjørte jeg pasta, da det er lett å lage til mange, samt at det er nyyyyyydelig haha. Oppskriften jeg brukte var denne. Nå har jeg laget den ganske mange ganger, og vil anbefale å bruke bacon som er i skiver (for så å skjære de opp i mindre biter), og ikke de som er i terninger. Det samme med skinken man drysser over – mye bedre å bruke fersk parmaskinke/spekeskinke å rive opp å ha over!

Og sist men ikke minst – bursdagskake! Som dere kanskje vet er jeg ikke så veldig god til å lage desserter (rett og slett fordi jeg ikke er så veldig glad i dessert, så derfor har jeg ikke orket øve meg på det hahahah). Derfor dro jeg på bakeriet og kjøpte en oreokake og peiset på noen lys. Enkelt og greit haha!!

En veldig fin kveld!

På søndag var det tid for å rydde opp etter gårsdagen, se maaaasse fotball (det var ikke mitt ønske som dere kanskje skjønner), for så å ha en liten movienight på kvelden. Vi så Bohemian Rhapsody (har kommet på Netflix nå), og herreguuuud så fin den var. Jeg har lenge hatt lyst til å se den men det har liksom aldri blitt noe av, men om dere leser dette anbefaler jeg virkelig å se den. Nyyydelig film!!

Cheesy quesadillas med pico de gallo til kveldsmat  

   

Nå skal jeg runde av blogginnlegget her, før det blir en forelesning om en halvtimes tid! Jeg har faktisk gledet meg litt til mandag i dag. Det var en travel uke hvor jeg stresset litt med å få gjort klart alt ting og rekke alle planer, så å komme tilbake til rutiner og faste dager blir faktisk litt deilig. Ha en fin mandag alle!!!

5 kommentarer
    1. Anna jeg lagde den pastaen og den var helt fantastisk!!! La til ekstra hvitløk, chili og sjalottløk som du anbefalte, nyyyyyyyyydelig og så enkelt !!! Mange takk for tips <3

      1. JIPPI elsker å høre sånn her feedback!!! men hvilken av pastaene er det du mener nå? den med trøffel i eller den med parmesan?? <33

      1. du jeg aner ikke hvor denne er fra da det er mamma sin, regner med den er vintage!! men den hvite jeg har (som jeg har fargelysene i) heter KUBE eller noe <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg