MIN KARANTENE 2.0 “TO DO LIST”

Haha, det er like rart å skrive slike innlegg som det var i mars 2020 – “karantene to do list”-liksom? Nå er jeg jo heller ikke i karantene, men you know. Men men, virket som flere av dere var fysen på å få litt inspirasjon til ting man kan gjøre, jeg tar selv GJERNE i mot tips, haha! Jeg skriver ned hele tiden ting jeg kommer på “burde” vært gjort men aldri blir gjort, som er greit å få unnagjort nå. Det er jo jeskla kjedelig, særlig når dette er andre gang på et år jeg gjør enkelte ting, men det er jo veldig praktisk. Digg å få seg en pause fra de uendelige timene jeg bruker foran TV’en om dagen, si

 

VASKE LISTER

Dette er en ting som sikkert tar max 10 minutter hjemme hos meg, da det bare er å gå over med en våt klut – men herregud så kjedelig! Det er noe jeg ellers aldri gjør, men så samler det seg jo jaggu litt støv der. Så det skal bli gjort i morgen tenkte jeg. Hahha tenk at en ukedag i uken min akkurat nå består av ett gjøremål: å vaske listene

 

RYDD LOFT / BOD 

Dette gruer jeg meg litt til, da det er noe som fort kan ta mye tid, men samtidig liker jeg jo veldig godt å organisere ting, og i slike oppbevaringsrom kan det jo være superkjekt å ha litt orden, så man slipper å stå 15 minutter å lete etter utebukse når man plutselig skal på ski

 

MAL OVER FLEKKER I LEILIGHETEN

Lol denne er jo superspesifikk, men jeg skal gå over med både hvitt i leiligheten som jeg gjorde sist lockdown, hvor det er blitt bruksmerker o.l. Ellers skal både den grønne veggen og det rosa rommet mitt få seg litt quick-fixes i lister og kroker hvor det ikke er malt godt nok eller malingen har fått seg en støkk

 

YOGA

Jeg klarte jo å opprettholde de gode yogarutinene mine jeg opparbeidet sist lockdown ganske lenge, helt til sommeren (jeg syntes det er lenge i hvert fall hahaha). Men etter sommeren ble det helt slutt, og jeg har vel gjort yoga 4-5 ganger dette halvåret. Nå tenkte jeg derimot å starte igjen, da jeg merket hvor utrolig godt det gjorde for både kroppen og hodet mitt! Akkurat nå har jeg fortsatt på “yoga camp” med Yoga With Adrien, men ser hun har begynt på en ny 30-days challenge nå, som er supert å starte på om man er fysen på å prøve ut litt yoga.

TA NED JULEPYNT

Yesss dette er det kanskje mange som allerede har gjort, men you know me – jeg liker jul og alt som kommer med det, litt for godt. Men det må jo forsvinne snart, haha.

 

RYDDE I SKO OG KLESSKAP

Noe jeg prøver å gjøre litt hele tiden, men kanskje er litt for dårlig på. Selv liker jeg å sette av goood tid til dette og ta en skikkelig clean up, og tenke over litt hva jeg faktisk bruker, og hvor lenge siden det er sist jeg brukte et plagg. Jeg har ganske ambivalente følelser til denne aktiviteten for jeg hater å kvitte meg med klær jeg har vært glad i, men samtidig er det også utrolig tilfredsstillende å ha orden og god plass.

 

VASKE VASKEN

Hahaha, jepp, dette gjør jeg egentlig ganske ofte, men i dag fikk vasken seg en skikkelig grundig omgang, med både skrubbing, klor og polering. Det er så digg å få gjort, og se hvor mye smuss og ekkelt det faktisk kan ligge på en overflate, haha.

VASKE INNI STEKOVN

Ok, så dette gjorde jeg for første gang i dag?! Haha! Jeg tok støvsugeren først i kriker og kroker, før jeg gikk over med stålull og deretter vann. Det var overraskende tilfredsstillende aktivitet, men jeg er likevel glad det forhåpentligvis er lenge til neste gang

 

VASKE OG STØVSUGE LEILIGHET

Dette er jo en litt hverdagslig ting, men dette har jeg også gjort i dag! Som dere kanskje skjønner besto dagen min av en skikkelig overhaling hva gjelder rengjøring, haha. Men når jeg først skal sitte inne så mye liker jeg godt å sitte i et rent og ryddig miljø, pluss at jeg har en jæææskla badematte som hadde etterlatt masse fnask i noe vasket tøy, og slike ting blir jeg SPRØ av ok takk for meg (men seriøst sånn småfnask er seriøst noe av det værste jeg vet)

SE SERIER

Som… om….. jeg trengte å ha med dette, haha. Dette er egentlig det jeg gjør store deler av dagen, jeg sitter akkurat nå på femte time med TV-titting. Jeg skal finne en ny serie å begynne på i kveld! Tenker å komme med enda et innlegg med “serier jeg har sett i det siste”, for jeg har sett mange serier jeg likte supergodt den siste tiden

 

LAGE DUMPLINGS

Hahaha, igjen veldig konkret, men som jeg nevnte på mandag har jeg jo mål om å lage mye god mat nå, og ting som dumplings og andre retter som tar 60 min +++ er fine aktiviteter nå. Da kan man liksom lage en “ting” ut av det, og sette av en hel kveld – kanskje ta seg et glass vin mens man holder på, for så å nyyyyte resultatet etterpå. Dumplings er en av rettene jeg skal lage som tar litt lengre tid, men har også lyst å prøve meg på hjemmelaget ramen. Men det må jeg lese meg litt mer opp på, haha!

Her finner dere innlegget hvor jeg lagde dumplings, med link til oppskriften!

Så ja, dette var min egen “to do” list for dagene og ukene fremover. Håper ingen tenker dette er noe man “må” gjennføre what so ever, hahah!!! Jeg personlig liker jo for eksempel å rydde og organisere, og finner en viss glede i det, så da blir jo det en del av mine gjøremål. Men gjerne gjerne gjeeerne kom med deres egne tips – om det er alt fra noe gøy å gjøre på Zoom, en god serie eller noen nyttige gjøremål!

22 kommentarer
    1. Takk for gode tips!!
      Kan også tipse om å vaske alt av sminkekoster/svamper!! Det er syykt tilfredsstillende når all skitn vaskes vekk, og du gjør samtidig huden din en stor tjeneste!<3

    2. Er det en ting jeg har blitt skikkelig god på det siste året så er det å lage en plan for alt. Helt nydelig å skrive lister over budsjett, hva jeg vil gi til folk i bursdag- og julegaver og lage litt for detaljerte to do lister hver dag (skriver til og med opp at jeg skal spise frokost liksom). Høres kanskje helt nørd ut, men det er så deilig å ha alle de listene og den mestringsfølelsen jeg får når listene blir mindre og mindre ❤️ bare et lite tips til alle som liker følelsen av å ha stålkontroll over livet sitt, men som kanskje ikke har det (sånn som meg 🤪)

      1. hahha kjenner meg SÅ godt igjen i dette!!! har også lister på ting jeg må ha gjort i løpet av dagen, pluss julegaver etc. jeg elsker det!! kanskje jeg skal prøve meg på en budsjettliste selv også, takk for tips(ene)! <3

    3. Det beste som har skjedd min stekeovn er faktisk en oppvasktablett! Så enkelt 😃 trikset er å følge @vaskmedmeg på IG

        1. Løser den opp i vann (jeg bruker den dype langpanna) og har ovnen på lav varme. Så er det nesten bare å tørke av etterpå! Er sikker på at hun har en highlight som handler om det

    4. Hei! Ble veldig nysgjerrig på hvordan du vasker vasken og med hvilke produkter? Mener du vasken på kjøkkenet eller på badet? Haha

      1. hahah! jeg gikk først over med papir bare for å fjerne overflateskitt, også gikk jeg over med klorspray og en våt klut. deretter litt skurekrem! <3 dette var kjøkkenvasken, badevasken vasker jeg ganske ofte med grønnsåpe. ps: ikke blandt klor og salmiakk btw hahah! det danner en farlig gass sammen

    5. Min nye lock down to-do liste har denne gangen hatt et økonomitema. Høres kanskje tørt ut, men tilfredsstillende on another level når det først ble gjort! Anbefaler å lage en egen konto som skal være bufferkonto, spare i fond og å ha mikrospar der litt penger blir trukket fra bankkortet hver gang du bruker det – min mikrospar går til en sparekonto jeg har kalt «Canada» fordi dit skal jeg med kjæresten min når verden blir frisk igjen<3 Anbefaler å sjekke ut FB-gruppene «Moneypenny Norge – kvinner om aksjer og personlig økonomi» og «DN Kvinner – for deg som er interessert i økonomi og likestilling». Hello 2021!!

    6. Åh takk for gode tips! <3 Selv har jeg ikke vært så veldig produktiv i det siste, men har sett en sykt bra serie – The Queen’s Gambit – den må du se hvis du ikke har gjort det enda!!

    7. Things to do:
      Lakke negler
      Kaste sokker det kun finnes én av
      Lage en ny spilleliste på spotify
      Spille among us(hehe)
      Tenne duftlys
      Drikke te
      Drikke masse vann gjennom dagen
      Bake noe nytt, eller noe man elsker å spise
      Gå en tur
      Pante flasker
      Ta på bodylotion
      Nappe bryn
      Lage en tiktok
      Løse sudoku
      Lese en bok
      Kaste gamle papirer man aldri får bruk for
      Tømme vedovnen for aske, haha
      Tømme sluket i dusjen 🥲

    8. Kan du lage et innlegg med hva du har i toalettveska di fra Malene Birger og hvordan du oppbevarer det i den osv? 😀

      1. jeg bruker den som sminkepung, så oppi den har jeg sminken min! jeg har den modellen med bare ett stort rom i, så det ligger bare i et stort kaos nedi der, haha! så spørs hvor interesant det er å vise det hehe <3

    9. Hvor har du kjøpt de sorte håndkleknaggene på badet? Ser etter sånne, og helst som man bare kan “lime” på 😀

      1. mener den er fra house doctor! men som du ser er det egentlig for å skru på, men jeg kjøpte sånn bygg-dobbelsidig teip som har holdt den opp i 2 år <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg