MIN NYE TEDDY-SENGEGAVL

For et par dager siden satt jeg og tittet litt rundt på internetten, og for 10424327e gang så jeg en teddysengegavl jeg veldig veldig gjerne kunne tenkt meg. Men sengen min er jo 150, en størrelse som tydeligvis ingen lager sengegavler for, pluss at den kostet vel 3000 spennos. Idiot meg kom plutselig på at jeg 1) fra før hadde laget min egen sengegavl med stor suksess, og 2) at mest sannsynlig finnes det noe teddystoff en plass. Så i dag dro jeg til stoff-himmelen her i byen – Stoff og Stil! De har virkelig _alt_, og jeg måtte holde tunga rett i munnen for å ikke kjøpe metervis med nye duker o.l. da jeg var innom. Men jeg fant jaggu teddystoff! De hadde både hvit som jeg ville ha, men også mange andre nydelige farger som beige, mosegrønn o.l. Hadde det ikke vært for at jeg hadde rosa rom hadde jeg nok gått for den beige, for den var nydelig!

Siden den forrige gavlen var mørk grå (bilder av den forrige her og den før der igjen her) måtte jeg kjøpe litt ensfarget hvitt stoff også for å ha under, siden teddystoffet var litt gjennomsiktig. Så stiftet jeg bare i vei, og det tok jaggu meg 15 minutter, så hadde jeg en ny sengegavl. Denne gangen klarte jeg også å henge den opp selv, noe jeg aldri har klart før! Det er kanskje det eneste som kan være litt vanskelig, syntes jeg. 

Her kommer noen bilder av den nye sengegavlen: 

Jeg har også fjernet hylle-nattbrodet mitt, erstattet det med et pittelite rundt bord, og heller hengt opp Seletti-vasen min her inne! Ble det ikke fint? Nå må jeg bare fuge og male over litt her og der, så blir det nydens

Den er pittelitt bulkete noen plasser som dere ser, men det går jeg bare over etterpå da det er skummet og/eller stoffet inni som bare ligger litt rart! 

Hva syntes dere? Det er alltid like uvant de første timene å venne seg til ny farge, men jeg er superduperfornøyd. Og ikke minst – dette kostet meg 300 kroner! Om dere er fysen på å lage en selv laget jeg en liten “oppskrift” på det ene innlegget jeg lenket lengre opp, ellers brukte jeg selv Kristin Gjelsvik sin oppskrift da jeg lagde den “fra bunn av” for noen år siden, den finner dere her.

Jeg har tidligere fått spørsmål om hvordan jeg henger den opp – på baksiden av gavlen har jeg en skrue på hver ende, hvor jeg har hengt en løkke (av noe solid og slitesterkt materiale) med trå. På veggen har jeg målt to skruer med ca. samme avstand, hvor jeg da henger løkken på – og det er da her det kan være litt tricky å “treffe” skruen med løkka! Særlig når jeg har klart å henge skruene med litt for stor avstand, så man må “styre” tråene litt, haha.

10 kommentarer
    1. Fiiin gavl!! Off topic: Kan det stemme at det er lenge siden du har skrevet “ukens ditt og datt” nå? Jeg savner å lese om ukens donk, alltid noe gull der!!

      1. jaaa det er driiiitlenge siden!! men det ble rett og slett veldig vanskelig å holde den spalten ved like når jeg har podden ved siden av, da det går mye i det samme 🙁 <3

    2. Så fin! Og ikke minst kreativt. Hadde forresten vært veldig gøy om du filmet hele leiligheten din! Den er jo så inspirerende, men jeg skulle gjerne sett den mer i sin “helhet” og hvordan det er å gå fra rom til rom 😀

    3. Åååå så stilig!!😍 Men hvorfor må tråden til de løkkene være så slitesterk?🤔🤷🏻‍♀️🤷🏻‍♀️🤷🏻‍♀️ ps: ja du har barnslige leser(e) hhahaha sorry ass

      1. hhahaaha okei denne kommentaren brukte jrg LANG tid på å forstå – skulle til å svare «fordi gavlen veier en god del, men hva mente du med barnslige lesere??» !!! LOL den var bra hahahaha I like it

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg